شناسهٔ خبر: 32357769 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخست‌وزیر هند: مادر همه بمب‌های هسته‌ای پیش ماست

نارندرا مودی در یک همایش انتخاباتی پاکستان را به واکنش هسته‌ای تهدید کرد و گفت دهلی‌نو هیچگاه تسلیم تهدید هسته‌ای پاکستان نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

هشدار نخست وزیر هند به پاکستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به پاکستان به دلیل تهدید کشورش هشدار داد.

نخست‌وزیر هند گفت کشورش مادر بمب‌های هسته‌ای است و به همین علت است که می‌گوید دهلی‌نو هیچگاه تسلیم آنچه به عنوان تهدید هسته‌ای پاکستان توصیف می‌شود، نخواهد شد.

مودی در ادامه اعلام کرد: پاکستان ما را تهدید می‌کند، می‌گوید بمب هسته‌ای دارد و (در صورتیکه هند مقابله به مثل کند) کلید (شلیک بمب) را فشار می‌دهد.

نخست وزیر هند افزود: ما مادر بمب‌های هسته‌ای را داریم. تصمیم دارم به آن‌ها بگویم هر کاری می‌خواهید انجام دهید (اما ما مقابله به مثل خواهیم کرد). در گذشته ما با ناراحتی درباره اقدامات پاکستان به دنیا می‌گفتیم. اکنون نوبت پاکستان است.

اظهارات نخست وزیر هند در حالی مطرح شد که چند روز پیش مودی با اشاره به حملات هوایی نیرو‌های پاکستانی در ماه فوریه به منطقه بالاکوت اعلام کرد پاکستان مدت‌های طولانی ما را با توانایی هسته‌ای خود تهدید کرده است، اما نیروی هوایی پاکستان با حملات هوایی خود نشان داد این فقط یک بلوف است. آن روز‌هایی که هند تسلیم چنین تهدیداتی می‌شد، گذشته است.

تنش در روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حادثه تروریستی ماه فوریه در کشمیر شدت یافت. در ۱۴ فوریه یک عامل انتحاری، نظامیان هندی را در منطقه کشمیر هندوستان هدف قرار داد که بر اثر آن ۴۶ نیروی پلیس کشته شدند. گروه موسوم به جیش المحمد در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت. پس از آن در۲۶ فوریه نیروی هوایی هند به اردوگاه تروریست‌ها در شهر بالاکوت در پاکستان حمله کرد. این حمله هوایی در پاسخ به حمله پولواما که به کشته شدن ۴۰ پرسنل نظامی هندی منجر شده بود، انجام شد. این دو کشور همسایه، از سال ۱۹۴۷، سه بار درگیر جنگ با یکدیگر شده‌اند که دو مورد آن‌ها بر سر منطقه کشمیر بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما