شناسهٔ خبر: 32357383 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

اتهامات مدیرعامل ماشین سازی به داور جدال با استقلال؛ از نظر ما سیدعلی داور بی طرفی نیست/ اخراج دقیقه یک بازیکن استقلال را ندیدند!

مدیرعامل ماشین سازی به قضاوت سیدعلی در دیدار با استقلال و انتخاب او برای این بازی معترض است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

اتهامات مدیرعامل ماشین سازی به داور جدال با استقلال؛ از نظر ما سیدعلی داور بی طرفی نیست/ اخراج دقیقه یک بازیکن استقلال را ندیدند!

مدیرعامل ماشین سازی به قضاوت سیدعلی در دیدار با استقلال و انتخاب او برای این بازی معترض است.

هوشنگ نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص قضاوت سیدمهدی سیدعلی در دیدار استقلال – ماشین سازی اظهار داشت: پیش از شروع صحبت‌هایم باید بگویم ما هیچ نظر منفی روی شخص سیدعلی نداریم و من به شخصه او را داوری تحصیل کرده و بی حاشیه می‌دانم ولی توصیه‌ام برای او این است که اگر می‌خواهد به داوری خود ادامه دهد و دچار مشکل نشود بهتر است خطا گرفتن را هم به قضاوت خودش اضافه کند. داور نباید در بازی نقش تماشاگر را ایفا کند و اگر اینطور باشد رشد نخواهد کرد.

وی افزود: داور خوب داوری است که هم در دقیقه ۱ و هم در دقیقه ۹۰ به درستی قضاوت کند. در دقیقه یک بازی خطای روزبه چشمی روی مهاجم ما ضربه آزاد و اخراج مستقیم داشت ولی این خطا اعلام نشد. جالب است که هم داور پشت دروازه و هم کمک داور در آن منطقه حضور داشتند ولی هیچ کدام از این ۳ نفر این خطا را ندیدند و این نشان می‌دهد داوران ما هم مثل بازیکنان تا زمانی که گرم نشوند نمی‌توانند داوری کنند. اگر در آن صحنه چشمی اخراج می‌شد جریان بازی تغییر می‌کرد.

مدیرعامل ماشین سازی در مورد خطای هند مدافع این تیم در محوطه جریمه گفت: این صحنه به هیچ وجه خطا نبود. مشکل کارشناسان داوری ما این است که همه آنها از تصاویر تلویزیونی برای کارشناسی استفاده می‌کنند و ما کارشناس داوری در استودیو که به تمام زوایا دسترسی داشته باشد نداریم. در صحنه‌ای که توپ به دست مهدیزاده برخورد کرد قبل از آن توپ به زانوی او خورد و به همین خاطر پنالتی نبود. در مورد گل استقلال هم که می‌گویند آفساید بود ولی گل استقلال سالم بود و مسیح زاهدی آفساید را پر کرده بود.

نصیرزاده در ادامه با اعتراض به چیدمان داوری مسابقه عنوان کرد: ما به این چیدمان معترضیم و از نظر ما سیدعلی داور بی طرفی نیست. او یک داور تهرانی است و همانطور که برای تیم‌های شهرستانی داور مربوط به همان شهر گذاشته نمی‌شود باید داور تهرانی هم برای تیم‌های تهرانی قضاوت نکند. این تصور که داور تهرانی بی‌طرف است نمی‌دانم از کجا آمده و درست نیست چرا که داور تهرانی با بازیکنان و هواداران این تیم‌ها ممکن است در تهران برخورد داشته باشد. برای بازی ما باید حیدری‌ها و خورشیدی‌ها قضاوت می‌کردند و این چیدمان اشتباه بود.

وی در مورد اینکه چرا پیش از بازی نسبت به انتخاب سیدعلی اعتراض نکردید گفت: ما همیشه به چیدمان احترام می‌گذاریم و قبل از بازی معترض نمی‌شویم ولی چیدمان داوری ما خالی از اشکال نیست. ما چند وقت پیش به کمیته داوران نامه زدیم که شاهو اصلانی را برای دیدارهای ما انتخاب نکنند چرا که باعث درگیری با کادرفنی تیم ما شده ولی به ما جواب دادند اصلانی داور باشخصیتی است. ما مساله‌ای به شخصیت افراد نداریم ولی این یک قانون نانوشته است که وقتی داوری در بازی یک تیم درگیری پیدا می‌کند بلافاصله نباید باز هم برای آن تیم قضاوت کند. من خودم کارشناس داوری هستم و این مسائل را به خوبی می‌دانم.

مدیرعامل ماشین سازی در مورد اینکه نتایج این تیم با تیم‌های بالای جدول برای سایر مدعیان هم حساس است گفت: بله و خوب است که شما گفتید ۴ تیم ولی همه جا فقط از تراکتورسازی صحبت می‌شود. شما دقت کنید اگر ما دیروز استقلال را شکست می‌دادیم یا امتیاز می‌گرفتیم چقدر به سود پرسپولیس یا سپاهان تمام می‌شد ولی همه جا فقط صحبت از تراکتورسازی است.

نصیرزاده در پایان در مورد پاداشی که در دیدار با تیم‌های بالای جدول برای بازیکنان در نظر گرفته شده گفت: بله ما برای هر برد پاداش می‌دهیم و بردهای ارزشمند با تیم‌های بالای جدول پاداش بیشتری دارد ولی باور کنید این پاداش ها هیچ ربطی به باشگاه تراکتورسازی ندارد و ما دو باشگاه جدا از هم هستیم.

نظر شما