شناسهٔ خبر: 32357181 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گلریزان 2.5 میلیارد تومانی ورزشکاران و هنرمندان برای سیل زدگان

تهران- ایرنا- بیش از 25 میلیارد و 300 میلیون ریال کمک های مردمی در گردهمایی ورزشکاران و هنرمندان برای کمک به سیل زدگان جمع آوری و به سازمان هلال احمر کشور تحویل داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مراسم گردهمایی ورزشکاران، هنرمندان برای کمک به سیل زدگان با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی و جمع زیادی از ورزشکاران و هنرمندان، خیران، تجار و کسبه بازاری برگزار شد تا کمک هایی نقدی و غیر نقدی برای کمک به سیل زدگان یک ماه گذشته جمع آوری شود.
در این مراسم ورزشکارانی چون علیرضا حیدری، حسن رنگرز، حمید سوریان، مجبتی جباری و بهداد سلیمی حضور داشتند. حیدری در اقدامی ارزشمند قول داد مدال برنز المپیک آتن خود را با قیمت پایه 320 میلیون تومان به حراج بگذارد.
در این مراسم به گفته احمدی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزیر ورزش قرار شد مبالغ حاصل از فروش بلیت های فیلم تختی به حساب هلال احمر واریز شود که محمد مهدی نبی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در این امر خداپسندانه برای خرید یک بلیت مبلغ 30 میلیون تومان پرداخت کرد.
در این مراسم شهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از تخریب کامل بیش از ٨٠ هزار واحد مسکونی در حادثه سیل اخیر خبر داد و گفت: خسارت وارده به این واحدهای مسکونی 400 میلیارد تومان برآورد شده است، اما تاکنون 110 میلیارد تومان از بخش کمک های مردمی تامین شده و تا تامین مبلغ مورد نیاز فاصله زیادی وجود دارد.
همچنین 80 میلیون تومان کمک‎های غیر نقدی از جمله کنتورهای برق و ... جمع آوری شد.
در ادامه این مراسم، شرکت کنندگان از مبلغ 22 هزار تومان تا 5 میلیون تومان و کسبه و تجار بازار بزرگ ایران از 15 تا60 میلیون تومان به این حرکت مردمی و خدا پسندانه کمک کردند و جمع کمک‌های اقشار مختلف حاضر در این گردهمایی به 2 میلیارد و 530 میلیون ریال معادل 25میلیارد و سیصد میلیون ریال تا لحظه ارسال این خبر رسید.
مسئولان برگزاری این گردهمایی اعلام کردند، ابتدای هفته آینده جزئیات رسمی ارقام جمع آوری شده اعلام خواهد شد.
گردهمایی ورزشکاران و هنرمندان برای کمک به سیل زدگان با کمک کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک، سازمان هلال احمر، کمیسیون ملی یونسکو، بنیاد فارابی و بازار بزرگ ایران برگزار و پس از پایان مراسم گلریزان برای کمک به هموطنان سیل زده انجام شد. بعد از آن فیلم «غلامرضا تختی» اکران شد.
به گزارش ایرنا، از آخرین روزهای سال 97 باران های شدید در نقاط مختلف کشور از جمله استان های فارس ، گلستان، لرستان و سیستان و بلوچستان موجب سیل و طغیان رودخانه ها شد که تخریب های بسیاری در روستاها و شهرها کشور داشته است.
ورزشی **9250**1584

نظر شما