شناسهٔ خبر: 32356951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با نخبگان جوان :

امروز وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در خط مقدم جبهه جوانگرایی است

نشست گفت و شنود وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با نخبگان جوان برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی " محمد شریعتمداری " وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست گفت و شنود با نخبگان جوان  گفت : موضوع جوانان همانطور که دوستان وسروران اشاره کردند موضوعی است که به صورت شعاری لغلغه زبان های ماست و راجع به آن سخنرانی  می کنیم ولی تن دادن به لوازم این شعار کمی سخت تر از شعار دادن است. 

وی افزود : در دور دوم دولت آقای روحانی در کتابی که منتشر شد به موضوعاتی که ما طی این چند ماه راجع به آن گفتگو کردیم اشاره داشته اند. در آنجا موضوع شفافیت به عنوان گام اساسی در دولت مورد تاکید و توجه قرار گرفته است. 

وی افزود : آنجا هم توجه به نخبگان جوان و جوانگرایی در معنای عامش در دستور کار و گفتمان مطروحه در گام دوم قرار گرفته  و  هم صحبت از فساد ستیزی و مقابله با آن شده است . 

شریعتمداری تصریح کرد: وقتی صحبت از چهل سالگی می شود، بدین معناست که پذیرفته ایم از جوانی انقلاب داریم کمی فاصله می گیریم. به همین دلیل یک حکومت باید نو به نو اصلاح شود و اگر امام ما حضرت اباعبدالله ا لحسین (ع) صحبتی از اصلاحات می کنند، همین نگاه پویای فقه ماست که بهیچ وجه سکون در یک نقطه را نمی پذیرد. ایشان می فرمایند که من نیامدم مگر برای اصلاح امور ، نیامدم مگر برای درست کردن کژی ها و برداشتن جهل و جاگزینی دانایی . 

شریعتمداری افزود : این نشان می دهد که ما باید قدم های خود را جدی تر کنیم. رهبر معظم انقلاب هم در شروع چهل ساله دوم و آغاز دهه پنجاه عمر انقلاب، بیانیه ای منتشر کردند تحت عنوان گام دوم و در این بیانیه با مردم سخن گفتند. جالب است که در سخن ایشان، بیشترین واژه ای که در آن تکرار شده اگر شمارشی از فراوانی واژه ها در این بیانیه را بررسی کنیم، کلمه جوان هست و جوانان. روی سخن ایشان  به صورت ویژه با جوانان است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود : انقلاب بر محور جوانان بوجود آمد، جنگ بر محور جوانان اداره شد، کشور باید بر محور جوانان اداره شود. این چیزی که رهبر معظم انقلاب  در بیانیه گام دوم گفتند  تکلیف ما برای ورود به دهه پنجم عمر انقلاب اسلامی است. 

وی افزود : امروز  خط مقدم حرکت به سمت مدیریت های عالی و میانی جوانان در کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ولی به نظر می رسد کشور راهی جز این ندارد و باید آن را طی کند و همه در آن گام بردارند. به قول این شعر «الا یا ایها الساقی ادر کاسا وناولها  که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها» و حتما مشکل های برای اجرای این امر است .  ولی باید قدم برداشت و باید آن گاه را بدون هیچ ترس و واهمه ای در آن استوارباقی ماند. 

شریعتمداری افزود : تردیدی در آن نیست که وقتی می گوییم جوان یعنی جسارت، یعنی شجاعت، یعنی دلیری یعنی دور شدن از فساد، یعنی نزدیکی به صلاح، یعنی ابتکار، یعنی نوآوری، یعنی خلاقیت، یعنی ابداع روش های نو، یعنی انجام کار با محدودیت ها و مقدورات، یعنی پیشبرد امور با همه معذوریت های موجود، جوان تعریفش اینهاست. یعنی زدن به دریا با امید و نشاط. یعنی ساختن ابزار برای عبور از موانع، یعنی استفاده از فکر و دانش.

وی در همین زمینه تصریح کرد : لذا ما باید در این مسیر حرکت کنیم و استوار باشیم و از تهدید و طعنه نترسیم. 

وزیر رفاه گفت :  اگر ما دلسوز انقلابیم باید به این مسایل توجه کنیم.  وقتی از جوانان صحبت می کنیم  یعنی عمر معدودی از دنیا متمتع شده و در این عمر محدود تجربه محدودی دارد ولی جوان نخبه است و دانش فوق العاده دارد، دارای هوش، ذکاوت ، توانایی است و  برای استفاده از ابزارهای نوین رابطه با دنیا دارد و  متوقف نمی شود. بن بست نمی بیند و  این همان خاصیتی است که ما به دنبال آن هستیم و اگر از آن عدول کردیم رسیدیم به سن های بالاتر (حتما باید از تجربیات بهره گرفت) ولی به طور طبیعی ضعف و قصور اتفاق می افتد. 

شریعتمداری تصریح کرد:  وقتی می گوییم جوان یعنی جسور، شجاع، دلیر. با جسارت و شجاعت و دلیری می آید و شفافیت را در امور خودش حاکم می کند. اینها به هم مربوط است. برای این که ما شفافیت را حاکم کنیم نباید  از برملا شدن برخی خطاها بترسیم . باید بدانیم وقتی شفافسازی می کنیم و نورافکن می اندازیم به برخی نقاط تاریک، زشتی ها هم دیده می شود. دیدن زشتی ها خوب است چون به سمت اصلاحش خواهیم رفت. 

وی افزود : حتما قائلیم که افراد تواناتر باید دریافتی بیشتری داشته باشند و اگر کسی کار مهمی انجام می دهد باید کارانه مهم هم دریافت کند. یک زیانی را کاهش می دهد یا سودی را افزایش می دهد بسیار نیکوست و سلمنا. ولی این که کسی هیچ کدام از این کارها را انجام ندهد ولی متوسط دریافتی اش ناگهان در یک ماه بشود پنجاه برابر اینها دست اندازی به بیت المال محسوب می شود . 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت :  من توئیت کردم در مورد صندوق ها مبنی بر رعایت بخشنامه ابلاغی دستمزدها به شرکت ها. هر کسی باید حساب پس بدهد و  در صورت تخلف باید عزل شود . حتما تبعاتی هم دارد و نگرانی هایی را بوجود می آورد. ما حتما به این سمت حرکت می کنیم. معاملات را باید شفاف کنیم. 

 

 

 

نظر شما