شناسهٔ خبر: 32356259 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در آیین نکوداشت ادیب فرزانه دکتر علی سلطانی گرد فرامرزی ؛

پیام مقام عالی وزارت توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در آیین نکوداشت ادیب فرزانه دکتر علی سلطانی گردفرامرزی قرائت شد.

در آیین نکوداشت ادیب فرزانه دکتر علی سلطانی گرد فرامرزی ؛پیام مقام عالی وزارت توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در آیین نکوداشت ادیب فرزانه دکتر علی سلطانی گردفرامرزی قرائت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " دکتر عباسعلی دانافر" مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد درآیین نکوداشت ادیب فرزانه، دکتر علی سلطانی گردفرامرزی که با حضور جمعی از ادبا، شعرا و فرهیختگان در دانشگاه یزد برگزارشد پیام " سید محمد بطحایی " مقام عالی وزارت  آموزش و پرورش را قرائت کرد .

متن این پیام به شرح ذیل می باشد :

 

به نام خداوند بخشنده و مهربان

 

    ره ملک سعادت را تواند بی خطر رفتن                 به دست خود ز آیین ادب هر کس عصا دارد

بزرگداشت مفاخر فرهنگ و اندیشه ی ایران ، بزرگداشت ادب ، عشق و انسانیت است و اهتمام به این مهم ، وجهه ی همت کسانی است که خود به ضرورت پاسداشت مفاخر این مرز و بوم اعتقاد دارند و بدان عشق می ورزند .

اینگونه بزرگداشت ها حلقه اتصالی است که نسل های پویای امروز را به اصل ایمان ، ادب و اصالت دیروز پیوند می دهد و این همبستگی و پیوستگی از ضروریات روزگار ماست .

ادبیات فارسی سراسر ایمان ، ادب ، و معنویت است و ادیبان ، هر یک دریایی هستند خروشان و لبریز از طراوت ، عشق و ایمان بسیار خوشحالم که می بینم در عصر درخشان حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران نه تنها بزرگان فضل و دانش ادوار پیشین بلکه عالمان و دانشمندان حاضر نیز از سوی ارادتمندان و حق شناسان تکریم و تجلیل می شوند و این پدیده ، سنتی حسنه و شایان تحسین است .

مراسم نکوداشت فرهیخته ادب و پژوهشگر توانا ، جناب آقای دکتر علی سلطانی گردفرامرزی در استان دارالعباده و دارالعلم که به پیشنهاد مدیرکل محترم آموزش و پرورش آن استان برگزار می شود ، رخدادی خجسته است که برکات و فواید آن نصیب جامعه و مراکز علمی و آموزشی سطح کشور خواهد شد و مصدر و محور حرکت های سازنده و مؤثری قرار خواهد گرفت .

لازم می دانم به نوبه ی خود ، از همت برگزارکنندگان این همایش تشکر نمایم ؛ امیدوارم جامعه ی پویای فرهنگی ما ، به خصوص جوانان با الهام گرفتن از این اسوه ها به این باور برسند که با تلاش پیگیر و پشتکار آمیخته با تدبیر ، می توان درخشید و به چهره ای سرشناس در علم ، ادب و فرهنگ و خدمت به جامعه تبدیل شد .

در گام دوم انقلاب آینده از آن جوانانی است که ایمان ، عرفان و علم را با همت بلند خود درهم می آمیزند .

                                                                   سید محمد بطحایی

                                                                   وزیر آموزش و پرورش

نظر شما