شناسهٔ خبر: 32356130 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

فوتبال جهان| گواردیولا: حذف منچسترسیتی از لیگ قهرمانان ظالمانه بود/ حالا باید به فکر لیگ برتر باشیم

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی حذف شاگردانش از لیگ قهرمانان اروپا را ظالمانه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پپ گواردیولا پس از حذف تیمش از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به دست تاتنهام، شیوه رخ دادن این اتفاق را با توجه به مردود اعلام شدن گل رحیم استرلینگ توسط کمک داور ویدئویی (VAR) ظالمانه دانست. سیتی تاتنهام را با نتیجه 4 بر 3 شکست داد، اما با توجه به باخت یک بر صفرش در خانه تاتنهام در بازی رفت به خاطر گل زده کمتر در خانه حریف حذف شد. در دقایق تلف شده نیمه دوم این بازی استرلینگ گلی زد که تصور می‌شد حکم صعود سیتی به مرحله نیمه نهایی باشد، اما بازبینی این صحنه توسط VAR نشان داد که این گل سالم نبوده است.

گواردیولا در نشست خبری پس از بازی به خبرنگاران گفت: ما به صعود نزدیک بودیم، اما به خاطر آن اتفاق حذف شدیم. این بی‌رحمانه است، اما ما باید آن را بپذیریم. بازی برای همه زیبا بود. بعد از 20 دقیقه نتیجه 3 بر 2 بود و در نیمه دوم هر کاری که می‌شد، انجام دادیم. موقعیت‌سازی در این بازی کار آسانی نبود، اما ما موقعیت‌های فراوانی داشتیم. اشتباهاتی هم مرتکب شدیم و در این رقابت‌ها وقتی شما مرتکب چنین اشتباهاتی می‌شوید باید تاوان دهید و ما این را می‌دانستیم. گل‌هایی که لازم داشتیم را به ثمر رساندیم. متأسفانه در نهایت روز بدی برای‌مان رقم خورد. تبریک به تاتنهام و آرزوی موفقیت برای این تیم در مرحله نیمه نهایی.

گواردیولا همچنین مدعی شد گل دقیقه 73 فرناندو یورنته (گل سوم تاتنهام) باید مردود اعلام می‌شد هر چند داور مسابقه جونیت چاکر با وجود بازبینی صحنه گل آن را سالم دانست.

سرمربی اسپانیایی سیتی افزود: من از استفاده از VAR حمایت می‌کنم، اما شاید از صحنه‌ای که من گل یورنته را دیدم، به نظر آمد که او خطای هند کرده است. شاید از زاویه نگاه داور هند نبوده است. من طرفدار فوتبال جوانمردانه و تصمیمات جوانمردانه هستم. داور هم باید در این زمینه کمک کند. در آینده و حال، همه چیز منصفانه خواهد بود. به داوران هم باید گاهی اوقات کمک کرد. زمانی که گل‌مان آفساید است، خُب آفساید است. چه چیزی می‌توانم بگویم؟ من فکر می‌کنم که در آینده و حتی در حال حاضر هم تصمیمات منصفانه خواهند بود.

سرمربی سابق بارسلونا و بایرن مونیخ درباره مردود اعلام شدن گل رحیم استرلینگ نیز عنوان کرد: من صحنه گل را دیدم و اگر مردم فکر می‌کنند که آفساید بوده، خوب آفساید است. چیزی برای گفتن ندارم. ما در بازی رفت یک پنالتی از دست دادیم و امروز هم مقابل یک تیم سرسخت موقعیت‌های فراوانی ایجاد کردیم. تیم واکنش بسیار خوبی داشت. من واقعاً افتخار می‌کنم به خصوص به هواداران‌‌مان. بابت واکنش و رفتار باورنکردنی‌شان از آنها تشکر می‌کنم. امشب برای ما شبی حیرت‌آور بود.

سیتی حالا باید خیلی سریع تجدیدقوا کند تا در کورس قهرمانی لیگ برتر از لیورپول صدرنشین جا نماند. مردان گواردیولا شنبه هفته آینده هم دوباره در خانه باید به مصاف تاتنهام بروند.

گواردیولا درباره آن بازی هم اظهار داشت: باید بلند شویم و به این باخت واکنش نشان دهیم. زمان کوتاهی تا آن بازی مانده است و حریف هم همین حریف است. الان آنقدر وقت نداریم که مدام به باخت‌مان فکر کنیم. سعی می‌کنیم در سریع‌ترین زمان استراحت کنیم و برای بازی بعدی آماده شویم. ما 9 یا 10 ماه در لیگ برتر جنگیده‌ایم و هنوز شانس قهرمانی داریم. همه چیز در دستان خودمان است. البته کار سختی داریم و باید تا پایان راه تلاش‌مان را انجام دهیم.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما