شناسهٔ خبر: 32354819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:

بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل فرسوده شده است

نمایندگی سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت متاسفانه بیش از سی سال است که از قدمت و ساخت بیمارستان امیرالمومنین شهرستان زابل می گذرد و با توجه به اینکه احداث این بیمارستان در محلی نامناسب به جهت زهکش بودن صورت گرفته منجر به فرسوده شدن زودهنگام این بیمارستان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایسنا دکتر هادی میرزایی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: متاسفانه بافت فیزیکی این بیمارستان کاملا فرسوده شده و به لحاظ فنی و اقتصادی هزینه تعمیرات و بازسازی آن بسیار بالاتر از تخریب و ساخت مجدد آن است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این بیمارستان فرسوده شده و هزینه تعمیراتی که مرتب بر روی دست ما می گذارد بسیار بالاست و ازطرفی مشکل بزرگ ما این است که اگر این بیمارستان را به جهت ساخت بیمارستان جدید تخریب کنیم، زمینی که بشود بیمارستانی جایگزین این بیمارستان کرد و همچون بیمارستانی را ساخت در اختیار نداریم .

وی با بیان این که همراهی مردم و خیرین در زمینه همکاری با ما بسیار کم رنگ است از مردم و خیرین خواست تا به منظور اهداء زمین مناسب جهت احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی یاری گر دانشگاه علوم پزشکی زابل باشند تا با احداث بیمارستانی جدید و متناسب با متدهای روز اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: ساختار بیمارستان مربوط به سی سال گذشته است و اکثر بخش ها از جمله سیستم های تهویه فاضلاب بخش زایشگاه و... را اگر بخواهیم بروز کنیم با ساختارکنونی بیمارستان همخوانی ندارد و اینها واقعیتهای بیمارستان امیرالمومنین زابل است.

هادی میرزایی ادامه داد: اگرچه ما برای بازسازی سیستم تهویه، فاضلاب و... اقدامات لازم را انجام داده‌ایم اما فقط در یک مورد تعمیر و ترمیم سیستم فاضلاب ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این مبلغ، مبلغ بسیار زیادیست.

وی در ادامه ضمن تاکید مجدد، کمک مردم و خیرین در زمینه اهداء زمین جهت احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان امیرالمومنین(ع) را راهگشا دانست و اضافه کرد: این دانشگاه با مجموعه پرسنل و کلیه امکاناتش همیشه در کنارمردم شریف سیستان بوده و هست و اکنون نیاز به یاری و همراهی مردم و خیرین دارد تا بتواند گامی مهمتر در زمینه سلامت در منطقه بردارد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: ما آمادگی لازم را داریم تا به محض اهداء زمین مناسب از سوی مردم یا خیرین، کار احداث بیمارستان جدید متناسب با استانداردها را احداث نماییم.

وی ادامه داد: بیمارستان امیرالمومنین زابل تنها بیمارستان فوق تخصصی منطقه سیستان است که در واقع ۲۶۳ تخت مصوب دارد اما جهت رفاه حال شهروندان و به منظور انجام وظیفه، اکنون بالای ۴۰۰ تخت فعال دارد که بیش از حد توان بیمارستان محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل اضافه کرد: برای سند راهبردی ۱۴۰۴ مصوب شده که تعداد تخت‌های بیمارستانی در کل منطقه سیستان به بیش از ۱۵۰۰ تخت افزایش یابد که خود این موضوع نیز می طلبد تا همه مردم و خیرین ما را یاری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما