شناسهٔ خبر: 32353681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاندار گیلان در دیدار با جوانان مطرح کرد

تشکیل مجمع مشورتی جوانان در گیلان

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی با جوانان در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه اشتغال و‌ پشتکار رمز موفقیت جوانان است، اظهار کرد: استان گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری است که اگر جوانان باپشتکار خود به آن توجه کنند می‌توانند باعث رشد اشتغال در استان شوند.

وی با تأکید بر اینکه در استان گیلان همواره سعی بر این بوده که از ظرفیت جوانان نخبه به‌درستی استفاده شود، گفت: ما در استان گیلان جوانان نخبه‌ بسیار خوبی در تمام عرصه‌ها داریم که در طول این مدت سعی داشتیم از این جوانان در حوزه و‌ مسؤولیت‌های مختلف استفاده کنیم تا بتوانیم تلاش جوانی را به استان تزریق کنیم.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه حضور جوانان وظیفه مسؤولان در قبال جوانان را زیاد کرده، افزود: ما به‌عنوان مسؤول  برای رفع مشکل بیکاری و معیشتی جوانان برنامه‌های ویژه‌ای داریم که امیدوارم اجرایی شود.

سالاری با درخواست از مردم برای بیان انتقادات نسبت به دولت گفت: مردم باید ایرادات را به دستگاه‌های اجرایی بیان کنند و‌ مسؤولان موظف به پاسخ‌گویی هستند که برای انجام این کار شیوه‌نامه‌هایی را طراحی کردیم که به‌زودی به تصویب می‌رسد.

وی با بیان اینکه مردم اگر ایرادات دولت را بازگو کنند بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود، تصریح کرد: مردم در بعضی مواقع مشکلات را دیده و شناسایی می‌کنند که از چشم مسؤولان به دور است، انتقادات و اشکالات باید توسط مردم به مسؤولان گفته شود تا بتوان باری را از روی دوش کشور برداشت.

استاندار گیلان با اشاره به اولویت‌بندی استان گیلان در رشد توسعه اقتصادی گفت: ما در استان گیلان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های تجاری، گردشگری و کشاورزی هستیم که بر همین اساس اولویت‌بندی کردیم تا بتوانیم مشکلات معیشتی، اشتغال و اقتصاد جوانان را حل و به جامعه امیدی مضاعف دهیم.

سالاری با بیان اینکه استان گیلان جزو استان‌های بسیار خوب در حوزه کشاورزی است، تصریح کرد: گیلان به دلیل آب‌وهوای مساعد، خاک حاصلخیز و بارش‌های بسیار خوب دارای ظرفیت بسیار زیادی برای پیشرفت در حوزه کشاورزی است که باید کشاورزان به این مسئله توجه کنند تا از این طریق از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود.

وی با اشاره به رابطه تجاری مناسب با کشورهای حاشیه دریای خزر بیان کرد: ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر به‌خصوص روسیه، آذربایجان و قزاقستان دارای روابط تجاری و اقتصادی بسیار خوبی است که با توجه به شرایط پیش رو باید این روابط با پیشرفت بیشتری دنبال شود.

استاندار گیلان احداث راه‌آهن رشت به قزوین را برای پیشرفت استان بسیار مفید عنوان کرد و افزود: ما باید از ظرفیت‌های استان به‌درستی استفاده کنیم که خوشبختانه با احداث راه‌آهن رشت به قزوین و در آینده امتداد آن به سمت بندر آستارا می‌تواند باعث پیشرفت استان شود.

سالاری با تأکید بر اینکه در حوزه اشتغال باید طرح‌های خود را به‌درستی اجرایی کنیم تصریح کرد: در استان گیلان طرح‌های بسیار خوبی برای رشد اقتصاد و اشتغال وجود دارد که ازجمله آن می‌توان به بحث آب‌بندان در ۷۰۰ نقطه اشاره کرد که قادر است دو و نیم برابر برای ما تأمین آب و از آن برای رشد اشتغال استفاده کرد.

وی با اشاره به تحول در حوزه کشاورزی در گیلان گفت: شغل اصلی مردم گیلان کشاورزی، صیادی و چای‌کاری است که با تلاش مسؤولان مربوطه گام‌های بسیار خوبی برای رشد کشاورزی در استان گیلان برداشته که می‌تواند به توسعه و تحول کشاورزی در منطقه کمک کند.

استاندار گیلان با تأکید بر روند دریافت تسهیلات برای جوانان بیان کرد: در سال گذشته روند دریافت تسهیلات بانکی برای جوانان روند رو به رشد بود که امیدوارم با همکاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی این رویه در استان ادامه پیدا کند و جوانان بی‌دغدغه به ادامه زندگی و اشتغال خود بپردازند.

سالاری با اشاره به تشکیل کارگروه برای شناسایی مشکلات استان گیلان افزود: سعی داریم یک کارگروه به نام مجمع مشورتی جوانان در شهرستان‌های استان گیلان تشکیل دهیم تا این کارگروه مشکلات موجود در شهرستان‌های مختلف در حوزه جوانان را شناسایی کرده و به استانداری اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اذعان به برخود با کسانی که بین افراد تبعیض قائل می‌شوند، گفت: یکی از شعارهای بنده در استانداری گیلان استفاده از ظرفیت جوانان و مقابله با تبعیض بوده و هرجایی که تبعیض مشاهده شود قطعاً با آن برخورد می‌شود هرچند ممکن است که این برخوردها رسانه‌ای نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه در رابطه با موضوع مبارزه با فساد هم جوانان باید ب مطالبه‌گر باشند، افزود: جوانان در این مسیر و در راستای مبارزه با فساد در راستای اصلاح امور و با رعایت تهمت نزدن به افراد مختلف باید ورود کنند.

سالاری از تشکیل مجمع مشورتی جوانان در شهرستان‌ها و ابلاغ بخشنامه‌ای در این زمینه طی روزهای آینده به منظور بهره گیری بیشتر از ظرفیت جوانان مستعد خبر داد و گفت: بر عهدی که با جوانان گیلان بستم پایبندم و روند انتصاب جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی را ادامه خواهم داد.

انتهای پیام/

نظر شما