شناسهٔ خبر: 32353680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بيانيه شوراي نگهبان به مناسبت روز ارتش؛

ارتش نماد خدمت است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- شوراي نگهبان با صدور بيانيه‌اي ضمن گراميداشت روز ارتش تاکيد کرد: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران نماد خدمت است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از اداره کل روابط عمومي شوراي نگهبان، در آستانه 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران، شوراي نگهبان با صدور بيانيه‌اي اين روز را به ارتشيان قهرمان، انقلابي و مکتبي تبريک گفت.
متن کامل اين بيانيه به اين شرح است...
بسم الله الرحمن الرحيم
ارتش جمهوري اسلامي ايران که در ماه‌هاي ابتدايي انقلاب اسلامي مورد طمع و توطئه دشمنان واقع شده بود، با اقدام به موقع و دورانديشي رهبر کبير انقلاب حضرت امام خميني (ره) از آن توطئه با موفقيت عبور کرد و امروز به يک نيروي قدرتمند نظامي تبديل شده و پشتوانه عظيمي براي نظام اسلامي و ملت ايران است.
از دل اين ارتش الهي، مکتبي و ارزشي، رشادت‌ها و فداکاري‌هاي بسيار زيادي در طول 40 سال گذشته ظهور يافته و تاريخ گواهي مي‌دهد که در ميان تمام ارتش‌هاي دنيا، اين رشادت‌ها و فداکاري‌ها بي‌سابقه بوده و امروز ارتش نماد خدمت است.
هنوز، خون بزرگاني همچون شهيد صياد شيرازي در رگ‌هاي اين ارتش انقلابي و مکتبي در جريان است و فرماندهان و نيروهاي ارتش در رده‌هاي مختلف، با افتخار ادامه دهنده همان راه و منش هستند.
امروز در طليعه آغاز چهلمين سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامي، ارتش جمهوري اسلامي ايران با قدرت بيشتري نسبت به گذشته و دوشادوش ساير نيروهاي مسلح کشورمان، در جهت تحقق اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و همچنين دفاع از اين آرمان‌ها و ارزش‌ها در ميدان حضور دارد.
همانطور که در هفته‌هاي اخير همگان ديدند، درست زماني که در نقاط مختلف کشور مردم نيازمند ياري نيروهاي مسلح بودند، ارتش جمهوري اسلامي ايران در کنار سپاه پاسداران، بسيج، ناجا و ساير ارگان‌ها و نهادها با تمام توان پا به عرصه خدمت به مردم گذاشته و همچون دوران دفاع مقدس، امدادرساني و دفاع از مردم را سرلوحه کار خود قرار داد.
سيل اخير، به رغم تمام مشکلاتي که براي مردم ايجاد کرد، نشان داد که نيروهاي مسلح و بخصوص ارتش قهرمان همچنان براي جلوگيري از آسيب رسيدن به جان و مال مردم اين سرزمين مقدس، لحظه‌اي درنگ نمي‌کند.
شوراي نگهبان با يادآوري سالها جانفشاني و حماسه‌آفريني ارتش مکتبي و مقتدر در همه عرصه‌هاي خدمت و دفاع، فرارسيدن روز ارتش جمهوري اسلامي ايران را به مردم قدردان و بخصوص ارتشيان غيور تبريک و تهنيت عرض مي‌کند.

نظر شما