شناسهٔ خبر: 32353275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با حضور جریان‌های مقاومت برگزار شد؛

نشست همبستگی با سپاه پاسداران در لبنان

گروه بین‌الملل ـ گروه‌ها و جریان‌های مقاومت اسلامی در منطقه با گردهمایی در پایتخت لبنان، اقدام آمریکا علیه ایران و سپاه را محکوم و بر حمایت خود از این دو تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از العالم؛ گردهمایی همبستگی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ضاحیه بیروت، پایتخت لبنان، به دعوت «اتحادیه جهانی علمای مقاومت» و «تجمع علمای مسلمانان» و با مشارکت شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی برگزار شد.

«ابراهیم امین السید»، رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان، در این همایش که دیروز چهارشنبه (۲۸ فروردین) برگزار شد، گفت: مشکل اصلی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران این است که این کشور با ملت خود آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست داده است.

وی افزود: «مسئله سپاه پاسداران ایران مسئله‌ای انقلابی و مردمی در این کشور است که به صورت مستقل و با اتکا به خود پیروز شده است».

این مقام سیاسی حزب‌الله با بیان اینکه تصمیم‌های آمریکا در حق سپاه بخشی از سریال جنگ علیه جمهوری اسلامی است، تأکید کرد: آمریکا با جنگ‌ خود و متحدانش در منطقه شکست خورده و محور مقاومت پیروزی‌های بزرگی در منطقه کسب کرده است.

«احمد حسنی»، کاردار سفارت ایران در بیروت، از دیگر سخنرانان این همایش بود، وی گفت: «سپاه پاسداران نشان داد که بزرگتر از هرگونه رفتار نشئت گرفته از جهل و قلدرمآبی آمریکاست».

این مقام ایرانی اظهار کرد: سپاه قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است و به خود متکی هستیم و به ضعف دشمنان خود ایمان داریم.

براساس این گزارش، «علی عبدالکریم»، سفیر سوریه در بیروت، نیز گفت: آنچه محور مقاومت با آن مواجهه است مایه افتخاری برای ارتش‌ها و فرماندهان آن است و نشان می‌دهد که مقاومت در آستانه پیروزی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش «امل» نیز دلیل دشمنی آمریکا با سپاه را ارزیابی کرد و گفت: اگر سپاه از مرزهای «اسرائیل» و منافع آمریکا دفاع و حمایت می‌کرد، هرگز علیه آن سخنی بر زبان جاری نمی‌شد.

«شیخ ماهر حمود»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، نیز گفت: همه به همراه سپاه پاسداران ایران در پیروزی‌های منطقه شریک هستیم و در برابر توطئه‌های آمریکا مقاومت می‌کنند.

«حسان عبدالله»، رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمان لبنان، هم تأکید کرد: سپاه در شکست نقشه‌های آمریکا در منطقه نقشی محوری ایفا کرده است.

«احمد عبدالهادی»، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در این همایش گفت: مقاومت به نقشی که سپاه در حمایت از آرمان فلسطین و شکل‌گیری معادله بازدارندگی داشته واقف است.

در ادامه «معن بشوار»، دبیر کل سابق «کنگره ملی عرب»، اظهار کرد: تصمیم‌های اخیر آمریکا مدال افتخاری برای سپاه است.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، ۱۹ فروردین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را «تروریست» خواند. شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در واکنش به این اقدام متقابلاً نظامیان آمریکایی حاضر در منطقه غرب آسیا را تروریست اعلام کرد.

انتهای پیام

نظر شما