شناسهٔ خبر: 32352707 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در چهارمین نشست دانشگاه؛

گزارش اقدامات دانشگاه آزاد در مناطق سیل زده ارائه شد

در چهارمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی گزارش کامل اقدامات جهادی دانشگاه و کمک‌های واحدهای دانشگاهی به مناطق سیل زده ارائه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، در چهارمین نشست شورای دانشگاه که به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد، گزارش کاملی از اقدامات جهادی دانشگاه آزاد اسلامی و کمک‌های واحدهای دانشگاهی به مناطق سیل‌زده ارائه شد.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تاکید بر هم‌افزایی واحدها در فعالیت‌های جهادی، خاطرنشان کرد: هم‌افزا عمل کردن در شرایط این چنینی، از موضوعات مهمی است که باید از سوی واحدها رعایت شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی پس از کمک‌رسانی به سیل‌زدگان گلستان و لایروبی مناطق واگذار شده به این دانشگاه در شهرستان پلدختر، در کمک‌رسانی به استان خوزستان در آماده‌باش کامل است و باید بین همه واحدهای دانشگاهی برای کمک به این استان هم افزایی وجود داشته باشد.

بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: چهارم فروردین پس از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر امدادرسانی نهادهای عمومی و کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده و دستور دکتر ولایتی مبنی بر بسیج دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک‌رسانی به این مناطق، با دستور رئیس دانشگاه ستاد مقابله با بحران سیل در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی دانشگاه در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان تشکیل شد.

رنجبر با اشاره به حضور پرشور دانشجویان بسیجی و جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی و پس از آن بسیج کارکنان و اساتید حضوری فعالانه در این مناطق داشتند و ما در سازمان مرکزی بخشنامه‌های آموزشی مربوط به دانشجویان مناطق سیل‌زده و دانشجویان حاضر در اردوهای جهادی صادر کردیم تا علاوه بر موجه شدن غیبت دانشجویان جهادی، امتحانات میان ترم واحدها به تعویق بیفتد.

وی عنوان کرد: در جلسه اخیر هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نیز تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شد که بخشنامه آن به زودی به واحدها ابلاغ می‌شود.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی اجتماعی است و باید در کنار مردم باشد، گفت: تقریباً در همه شهرها واحد و مرکز دانشگاهی داریم و زمانی که مشکلی پیش می‌آید، باید در کنار مردم حضور داشته باشیم.

رنجبر با اشاره به طرح پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای (پایش) در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این طرح که از سال گذشته به صورت رسمی در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده، به موضوع بحران‌های طبیعی به ویژه سیل توجه داشته و کتابچه نظام موضوعات آن نوشته شده بود.

وی اضافه کرد: واحد تهران شرق در این رابطه اقدامات خوبی انجام داده و در جریان سیل اخیر تیم متخصص هیدرولیک و سیلاب این واحد دانشگاهی به خوزستان اعزام شدند. با توجه به حوادث اخیر، این موضوع در طرح پایش با وحدت رویه و شتاب بیشتر پیگیری خواهد شد.

نظر شما