شناسهٔ خبر: 32352612 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

۲ هفته حوزه‌های علمیه تعطیل شد تا روحانیت به سیل‌زدگان کمک کند

رییس مرکزخدمات حوزه های علمیه کشور گفت: حضور پرشور مردم در کنار سیل زدگان و حمایت از آنها، جلوه ای از دفاع مقدس بود.

صاحب‌خبر -

ایرنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی خراسانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شعیبیه شوشتر، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:مردم خوزستان در جریان سیلاب اخیر ایثارگرانه در صحنه حضور پیدا کردند.

وی افزود: برای رفع این بحران در استان زحمت های زیادی در حال انجام است و کمک های زیادی در حال روانه شدن به مناطق سیل زده است.هرچند حجم سیلاب گسترده است اما خوشبختانه آلام و مشکلات مردم رو به کاهش است.

وی گفت: آنچه مهم است پس از فروکش کردن سیلاب است که باید مسئولان همت جدی تری داشته باشند و به یاری مردم بشتابند هرچند که در جریان سیلاب مسئولان حضور پررنگی در کنار مردم داشتند.

حجت الاسلام ربانی خراسانی با اشاره به نقش روحانیت و طلاب در جریان سیلاب اخیر ادامه داد:حدود 2هفته است که برخی حوزه های علمیه خوزستان و استان های همجوار تعطیل شده تا روحانیت بتواند همچون بقیه اقشار جامعه برای امدادرسانی حضور فیزیکی در کنار سیل زدگان داشته باشند.

وی گفت:در زمینه کمک های نقدی نیز وجه قابل توجهی توسط طلاب و روحانیان برای سیل زدگان جمع آوری شده است.

طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.

بر اساس این گزارش تاکنون 270 روستا در خوزستان به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114 روستا دچار آبگرفتگی شده اند.طغیان رودخانه دز منجر به در محاصره قرار گرفتن 19 روستای بخش شعیبیه شوشتر و بیش از 30 روستای این بخش شد.
شعیبیه از توابع شوشتر در استان خوزستان شامل 58 روستا با 22 هزار نفر جمعیت است.

نظر شما