شناسهٔ خبر: 32352445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی خبرداد؛

برگزاری همايش ملي «فرهنگ رضوي، بانوان فرهيخته» در يزد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «محمدحسین رحیمی نسب»، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: انو ستی فاطمه واقف مجموعه تاریخی امیر چخماق یزد و منتسب به گوهرشاد خاتون و به قولی خواهر وی و نیز همسر امیر چخماق است که پس از ۶۰۰ سال به جامعه یزد معرفی می‌شود.
وی افزود طی چند سال گذشته همایش ملی گوهرشاد در مشهد با تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شد و استان یزد به‌واسطه جهانی‌شدن و دارا بودن بانوان فرهیخته و نیکوکار معاصر و قدیم مثل بانو ستی فاطمه این همایش علمی را برگزار می‌کند.
رحیمی نسب ادامه داد: همایش ملی فرهنگ رضوی، بانوان فرهیخته در خصوص آشنایی با بانو گوهرشاد و شناسایی بانوان فرهیخته و نیکوکار جامعه توسط آستان قدس رضوی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در روز‌های دهم و یازدهم اردیبهشت ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بیان کرد: تاکنون ۶۵ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده ۳۰ مقاله دیگر نیز اضافه شود.
وی محور‌های این همایش را شامل محور‌های اصلی همایش شامل «بانوان، وقف و امور خیریه»، «بازخوانی زندگی و خدمات بانو ستی فاطمه همسر امیر چخماق» و «فرهنگ و سبک زندگی رضوی در خانواده و جامعه با تأکید بر نقش مادری» برشمرد.
رحیمی نسب تاکید کرد: کمیته اجرایی همایش ملی فرهنگ رضوی با تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار از سال ۹۷ با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد آغاز به کارکرد و این همایش ۱۱ اردیبهشت ساعت ۸ صبح به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شب شعر «بانوی آفتاب» نیز در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد گفت: مراسم شب شعر ۱۰ اردیبهشت ماه و همایش اصلی در ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و در پایان از ۸ بانوی فرهیخته و نیکوکار تجلیل خواهیم کرد.
این مسئول در رابطه با این شب شعر افزود: این برنامه که در ابتدا به صورت استانی در نظر گرفته شد، پس از دریافت ۶۰ اثر از سراسر کشور و ۲۰ اثر از داخل استان با موضوعات امام رضا (ع)، بانو ستی فاطمه و حضرت معصومه (س) در قالب یک همایش ملی برگزار خواهد شد.
وی بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنها ۷۰ مورد وقف امام رضا (ع) در استان یزد، بیان کرد: در شهری ملقب به دارالعباده، حسینیه ایران و همچنین شهر جهانی، وقفیات متعلق به امام رضا (ع) باید بیشتر باشد چرا که بعضاً در برخی از شهرستان‌ها حتی موردی از وقف متعلق به امام رضا (ع) وجود ندارد.

رحیمی نسب در پایان نیز خواستار گفتمان‌ها و همچنین نصب بیشتر المان‌ها و نماد‌هایی از امام رضا (ع) در استان یزد شد.
انتهای پیام/

نظر شما