شناسهٔ خبر: 32352336 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تنور ليگ همچنان داغ است؛ محروميت شجاع از بازي با سپاهان و بازگشت قائدي با گل سه امتيازي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- خطاي شجاع خليل‌زاده روي ميلاد فخرالديني، حسابي پرسپوليس را به دردسر انداخته است.
به گزارش آريا، براساس قوانين اين فصل ليگ برتر، هر بازيکن با دريافت کارت زرد چهارم، هفتم و دهم از مسابقه بعدي تيمش محروم است. شجاع خليل زاده با دريافت کارت زرد مقابل ذوب آهن، هفتمين کارت زرد فصلش را گرفت و بازي حساس مقابل سپاهان را به دليل محروميت از دست داد. خليل‌زاده با گرفتن کارت زرد،‌ براي دومين بار در اين فصل محروم شد و بازي حساس تيمش با سپاهان را از دست داد. بازي که علاوه بر رقيب بزرگ، بخاطر حضور کي‌روش استنلي تيم برانکو نياز زيادي به مدافع سرزنش داشت. با محروميت شجاع، برانکو مجبور است از پلن جانشين، در بازي بزرگ هفته بعد استفاده کند.
تنها بازيکن پرسپوليس براي جانشيني شجاع، محمد نادري است. البته ربيع‌خواه هم تجربه بازي در پست دفاع وسط را دارد اما با توجه به قد و قامت و ميزان آمادگي او، برانکو احتمالا حاضر به ريسک نخواهد شد. نادري با قد يک متر و 88 سانتيمتري، گزينه معقولي براي جانشيني شجاع و رقابت با کي‌روش استنلي خواهد بود.
با رفتن نادري به پست مدافع مياني، پست دفاع چپ پرسپوليس خالي مي‌شود. شايان مصلح، ديگر مدافع چپ پرسپوليس مصدوم شده و تا پايان فصل را از دست داده است. برانکو، دو گزينه بيشتر براي اين پست ندارد. گزينه اصلي او، استفاده از ربيع‌خواه است. بر خلاف پست مدافع مياني، ربيع‌خواه مدتي طولاني مدافع چپ ثابت پرسپوليس بود و تجربه کافي در اين پست دارد. نيم فصل اول ليگ شانزدهم، ربيع‌خواه مدافع چپ ثابت ترکيب پرسپوليس بود. با توجه به خصوصيات تهاجمي ايرانپوريان و جعفري مدافعان راست سپاهان، ربيع‌خواه با توانايي‌هاي دفاعي مي‌تواند گزينه‌اي منطقي براي اين پست باشد. دو مرهم که در کنار هم، بايد زخم نبود شجاع را جبران کنند.
در صورتي که برانکو نخواهد از ربيع‌خواه در پست مدافع چپ استفاده کند و دست به ريسک بزند، مي‌تواند سيامک نعمتي را به خط دفاع ببرد. نعمتي، قبلا هم در پرسپوليس و هم در پيکان به عنوان مدافع راست در ليگ برتر بازي کرده است. با استفاده از او در پست دفاع چپ، نادري مي‌تواند به ميانه دفاع برود. در صورت بازي نعمتي در پست دفاع راست هم مهدي شيري به سمت چپ خواهد رفت و جاي نادري را پر مي‌کند. با توجه به ريسک بالاي اين روش و استفاده از 3 بازيکن در پست جديد، بعيد است برانکو دست روي اين پلن بگذارد. مگر اينکه براي بردن سپاهان، قصد نمايشي انتحاري داشته باشد.
روز گذشته استقلال توانست با تک گل قائدي به سه امتياز ارزشمند مقابل ماشين سازي دست پيدا کند. وينفرد شفر در يکي از حساس ترين مسابقات اين فصل استقلال و در حالي که تيمش در بازکردن دروازه حريف دچار مشکل شده بود، در دقيقه 71 فرشيد اسماعيلي را از زمين بيرون کشيد و شماره 25 را به زمين فرستاد. در دقيقه 76 يک پاس در سمت راست زمين و نزديک هجده قدم براي او انداخته شد ، سرعت بالاي او باعث شد که نزديکترين مدافعش خيلي راحت فاصله پيدا کند، دخسوس از دروازه بيرون آمد و او توپي را که برايش نسبت به بازيکنان ديگر ، خيلي بزرگ به نظر مي رسد را با يک ضربه ظريف از بالاي سر فرناندو دخسوس وارد دروازه کرد.
 يک گل سه امتيازي که شايد ارزش و اعتبارش در پايان فصل بيشتر هم مشخص شود. استقلال با اين گل پيروزي بخش دوباره براي قهرماني اميد پيدا کرد. قائدي علاوه بر گلي که زد نمايش خوبي در زمين داشت و اين مي تواند فصل تازه اي که او در استقلال به دنبالش بود را از هفته هاي پاياني ليگ هجدهم برايش رقم بزند.

نظر شما