شناسهٔ خبر: 32351206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

۸۹۹ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره رسانه های کردی ارسال شد

سنندج - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال ۸۹۹ اثر در دبیرخانه اولین جشنواره رسانه های کردی خبرداد و گفت: از این تعداد ۸۸۴ اثر پذیرش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبید رستمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان اظهار داشت: در مجموع ۸۹۹ اثر از خبرنگاران و اهالی رسانه‌های شش استان کشور در دبیرخانه اولین دوره جشنواره رسانه‌های کُردی وصول شد که ۱۳ اثر به دلایل فنی حذف و دو اثر نیز مشمول رفع نقض شدند و در نهایت نیز با توجه به اینکه اقدامی برای رفع نقصان‌ها صورت نگرفت حذف شدند.

وی به آثار رسیده به دبیرخانه اشاره کرد و افزود: در بخش تیتر ۱۳ اثر به زبان کُردی و ۸۱ اثر به زبان فارسی، در بخش گزارش ۲۵ اثر به زبان کُردی و ۱۲۰ اثر به زبان فارسی و در بخش خبر ۱۸ اثر به زبان کُردی و ۳۲ اثر به زبان فارسی به این جشنواره ارسال شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در بخش مصاحبه نیز ۴۴ اثر به زبان کُردی و ۸۱ اثر به زبان فارسی، در بخش یادداشت و سرمقاله ۶۹ اثر به زبان کُردی و ۱۳۲ اثر به زبان فارسی و در حوزه طنز و کاریکاتور هشت اثر به زبان کُردی و ۴۳ اثر به زبان فارسی به دبیرخانه جشنواره رسید.

رستمی به دیگر بخش‌های این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: در بخش طراحی و صحفه آرایی ۳۵ اثر و در بخش عکس شامل تک عکس و گزارش تصویری نیز ۶۹ اثر دریافت شده است.

وی تعداد آثار ارسال شده در بخش جانبی جشنواره را ۷۱ اثر به زبان‌های کُردی و فارسی عنوان کرد و بیان کرد: در بخش تخصصی و دانشجویی نیز ۳۴ اثر به زبان فارسی و شش اثر به زبان کُردی ارسال شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه گفت: همچنین در بخش نشریات دانشجویی با توجه به اینکه تنها سه اثر ارسال شده بود به دلیل اینکه تعداد آثار ارسالی به حد رقابت نرسید، این بخش از جشنواره حذف شد.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استان کردستان با ۵۹۰ اثر از ۱۲۴ شرکت کننده، آذربایجان غربی با ۱۰۲ اثر از ۳۱ شرکت کننده، ایلام با ۴۲ اثر از ۱۴ شرکت کننده، کرمانشاه با ۱۲۲ اثر از ۳۲ شرکت کننده، تهران با ۱۳ اثر و استان سمنان نیز با یک اثر در این جشنواره حضور دارند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تمام تلاش و برنامه این اداره کل این است که دومین دوره این جشنواره در سطح بین‌المللی و با حضور اهالی رسانه از دیگر کشورهایی که رسانه کُردی دارند، برگزار شود.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر نخستین جشنواره رسانه‌های کُردی که قرار است چهارم و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در سنندج برگزار شود، رونمایی شد.

نظر شما