شناسهٔ خبر: 32351110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

آغاز رژه ارتش با حضور روحانی

صاحب‌خبر -

 رژه نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 29 فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این رژه با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، ........ و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد نظامی در جوار مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد.

به غیر از استان های لرستان، گلستان و خوزستان که نیروهای ارتش درگیر امدادرسانی به سیل زدگان هستند، مراسم رژه روز ارتش در سراسر کشور همزمان با تهران برگزار خواهد شد.

همزمان با این مراسم پروازهای فرودگاه امام (ره)، مهرآباد، پیام و فرودگاه های اقماری در استان تهران به مدت 4.5 ساعت متوقف شده اند.

قرار است در این آیین با شکوه نظامی، یگان های نمونه ای از نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام یک رژه منسجم و هماهنگ، گوشه ای از توان عملیاتی و دفاعی خود را در دفاع از نظام مقدس اسلامی به جهانیان نشان دهند.

در مراسم رژه علاوه بر نمایش تجهیزات و ادوات نیروی زمینی ارتش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) سامانه های اس 300، صیاد 2 و صیاد سه و رادارهای برد بلند و برد کوتاه و سیستم های جنگ الکترونیک را نمایش می دهد.

در این مراسم همزمان با رژه نیروهای مسلح حاضر، شکاری بمب افکن های نیروی هوایی، جنگنده های بومی صاعقه و کوثر و بالگردهای هوانیروز در حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم تهران، به پرواز در خواهند آمد.

فرود اقتدار آور چتربازان تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز محل رژه مشترک نیروهای ارتش نیز از جمله دیگر برنامه های روز ارتش است.

همچنین قرار است یگان های محمول دژبان کل آجا، یگان های محمول خودرویی نزاجا، یگان های محمول قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، یگان های محمول نهاجا و یگان های محمول نداجا از نیروهای چهارگانه ارتش از مقابل جایگاه ویژه و کلام الله مجید رژه بروند.

گروهی از خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی این رژه را به صورت مستقیم و همزمان پوشش خبری می دهند.

29 فروردین 1358 برای ارتش، روز به یادماندنی و پرشکوهی است؛ روزی که حضرت امام خمینی (ره) در میان شایعات بی شماری مبنی بر انحلال ارتش و تشکیل به اصطلاح ارتش خلقی، رای بر بقای ارتش دادند. امام فرمودند: 29 فروردین روز ارتش اعلام می شود.

هر سال به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، رژه نیروهای ارتش در تهران و استان های سراسر کشور با حضور مقام های کشوری و لشکری برگزار می شود.

29 فروردین سال 1367 نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس، نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید به ترک سکوها کردند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند.

29 فروردین ماه روز تجلیل و تکریم دلاورمردی ها و رشادت های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه انجام این وظیفه مقدس بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز و آزاده تقدیم کرد و نقش موثری را در کسب پیروزی های ملت ایران و همچنین شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما