شناسهٔ خبر: 32350772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

حوزه‌های علمیه ۲ هفته تعطیل شدند

خبرگزاری ایرنا

رییس مرکزخدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: حضور پرشور مردم در کنار سیل زدگان و حمایت از آنها، جلوه‌ای از دفاع مقدس بود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی خراسانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شعیبیه شوشتر، در گفت: وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:مردم خوزستان در جریان سیلاب اخیر ایثارگرانه در صحنه حضور پیدا کردند.
وی افزود: برای رفع این بحران در استان زحمت‌های زیادی در حال انجام است و کمک‌های زیادی در حال روانه شدن به مناطق سیل زده است. هرچند حجم سیلاب گسترده است، اما خوشبختانه آلام و مشکلات مردم رو به کاهش است.
وی گفت: آنچه مهم است پس از فروکش کردن سیلاب است که باید مسئولان همت جدی تری داشته باشند و به یاری مردم بشتابند هرچند که در جریان سیلاب مسئولان حضور پررنگی در کنار مردم داشتند.
حجت الاسلام ربانی خراسانی با اشاره به نقش روحانیت و طلاب در جریان سیلاب اخیر ادامه داد:حدود ۲ هفته است که برخی حوزه‌های علمیه خوزستان و استان‌های همجوار تعطیل شده تا روحانیت بتواند همچون بقیه اقشار جامعه برای امدادرسانی حضور فیزیکی در کنار سیل زدگان داشته باشند.

 

وی گفت:در زمینه کمک‌های نقدی نیز وجه قابل توجهی توسط طلاب و روحانیان برای سیل زدگان جمع آوری شده است.
طغیان رودخانه‌های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.
بر اساس این گزارش تاکنون ۲۷۰ روستا در خوزستان به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد ۱۱۴ روستا دچار آبگرفتگی شده اند. طغیان رودخانه دز منجر به در محاصره قرار گرفتن ۱۹ روستای بخش شعیبیه شوشتر و بیش از ۳۰ روستای این بخش شد.
شعیبیه از توابع شوشتر در استان خوزستان شامل ۵۸ روستا با ۲۲ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما