شناسهٔ خبر: 32350735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد:

ضرورت استفاده از ابزار هنر برای انتقال ارزش‌ها/ تمام قد از حوزه هنر حمایت می کنیم

استاندار خراسان شمالی، با تاکید بر استفاده از ابزار هنر برای انتقال ارزش‌ها، از مسئولان و هنرمندان خواست برای معرفی داشته‌های خراسان شمالی و بزرگان استان در بخش های مختلف هنر، فرهنگ و دفاع مقدس تلاش کنند تا ماندگار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی شب گذشته (28 فروردین) در جشن تجلیل از هنرمندان و معرفی هنرمند برتر انقلاب اسلامی استان که در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: منحصر به فرد بودن ارزش های انقلاب اسلامی در فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان گام دوم انقلاب به خوبی بیان شده است چرا که انقلاب اسلامی تنها یک تحول سیاسی و اجتماعی و تغییر حاکمیت نبود و بلکه تحول بنیادین در نگاه، دیدگاه و ارزش ها را به دنبال داشت.


وی افزود: معرفی این انقلاب بنیادین و ایجاد راه و مسیر جدید برای نگاه های ارزشی مستلزم توجه به حوزه هنر، ادبیات و دیگر حوزه های مربوط هنری بود، هر چند که شاید در اوایل انقلاب نگاه خوب و شایسته ای به حوزه هنری نداشتیم اما در ادامه مسیر متوجه نقش هنر و هنرمند برای ثبت آثار و ارزش های ماندگار انقلاب اسلامی شدیم و این به معنای استفاده از هنر جهت تعالی بخشی به مفاهیم ارزشمند انقلاب بود.


شجاعی با بیان اینکه هنرمندان توانستند ارزش های انقلاب و رشادت های هشت سال دفاع مقدس را در قالب شعر، ادبیات، تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی به نمایش بگذارند، خطاب به هنرمندان حاضر در مراسم گفت: انصافا در چهل سال گذشته به خوبی وظیفه خود نسبت به انقلاب و ارزش هایش ایفا کردید.


وی خاطر نشان کرد: نگاه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه هنری موجب رشد این حوزه در پیکره سازمان تبلیغات اسلامی شد و فضایی بسیار باز برای فعالیت در تمامی رشته های هنری با هدف ثبت آنچه انقلاب به آن نیاز داشت، برای هنرمندان ایجاد شد.


دکتر شجاعی با اعلام حمایت تمام قد خود از حوزه هنر استان، تصریح کرد: از حوزه هنر به ویژه هنر انقلاب اسلامی که داشته های کشور در حوزه های مختلف را برای نسل آینده ماندگار و جاودان می کند، حمایت خواهیم کرد و از هنرمندان استان می خواهم در قالب یک طرح و برنامه به سراغ داشته ها و بزرگان استان در حوزه های مختلف با هدف معرفی در سطح ملی و استانی بروند.


وی مطرح کرد: حوزه هنر استان می تواند فرهنگ دفاع مقدس استان را با دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به نمایش بگذارد و رشادت ها و جانفشانی های آنان را ثبت و ماندگار کند.


دکتر شجاعی گفت: وظیفه ما به عنوان مسئول کمک به حل مشکلات جامعه هنری می باشد و مسئولیت هنرمند انقلابی، نمایش و پاسداری از داشته های کشور است بنابراین به سراغ جانبازان استان بروید و به عنوان یک هنرمند متعهد بزرگی آنان را به خوبی به جامعه نشان دهید.

 

در این مراسم عباس ناصری هنرمند برگزیده خراسان شمالی در حوزه کارتون و برگزیده جشنواره‌های مختلف بین المللی به عنوان هنرمند برتر انقلابی استان معرفی شد و جایزه خود را از دست استاندار خراسان شمالی دریافت کرد.


همچنین از امید شکری هنرمند عکاس، مهرداد صدقی در داستان، سید مصطفی مرتضوی در مستند، مهدی الهی‌فرد و عاطفه طالب پور در ادبیات انقلاب، حسین ولی‌نژاد در موسیقی، حامد عالمی‌پور در نمایش و سیدتقی رضایی در بخش تجسمی به عنوان دیگر هنرمندان انقلابی استان در حضور استاندار تجلیل شد.

نظر شما