شناسهٔ خبر: 32350301 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

چهره های هفته ای که گذشت؛

این روزها همه از خیابان شجریان می گذرند/ بیست و دو میلیارد هم برای منوچهر هادی کم است/ اظهارات عجیب سعید سهیلی برای رقیب توقیفی اش/ حالا موسیقی به افتخاری افتخار می کند

فرهنگ و هنر رویدادهای مختلفی را در هفته گذشته به خود دید و ما از نگاه برنا به بررسی آنها پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

در هفته ای که گذشت یک اتفاق ویژه رخ داد و شهرداری تهران در اقدامی منحصر به فرد نام تعدای از چهره های ماندگار سینما و هنر ایران را بر روی خیابان های شهر تهران گذاشت تا به نوعی از سال ها فعالیت هنری آنها تقدیر کرده باشد. در میان این بزرگان نام هایی چون علی نصیریان، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، عزت الله انتظامی دیده می شد، اما عنوان محمدرضا شجریان با توجه به اینکه او در این سال های اخیر در رسانه ملی مجوز فعالیت ندارد و صدای او از رسانه ملی شنیده نمی شود تعجب بسیاری را برانگیخت و با واکنش های پر سر  وصدایی بسیاری در فضای مجازی همراه بود به همین دلیل او را اولین چهره هفته خبرگزاری برنا می نامیم.

در سال جدید کامبیز دیرباز با یک سریال متوسط روی آنتن رفت و بعد از 10 _12 سال تصمیم گرفت دوباره به تئاتر برگردد، حتما او هم از چهره های برتر هفته قرار خواهد گرفت.

منوچهر هادی و فیلمش حتما از پر خبرترین های هفته ای که گذشت بودند. فیلم «رحمان 1400» از پرده پایین کشیده شد و منوچهر هادی هم در مصاحبه های متعدد از خجالت خیلی ها درآمد تا یکی از چهره های هفته باشد.

علیرضا افتخاری خواننده نامدار سبک سنتی عرصه موسیی با اقدامی تحسین برانگیز به نفع سیل زدگان کشورمان اجرای کنسرت خواهد داشت که رفتار انسانی او مثل بسیاری از هنرمندان این عرصه با تقدیر و تشویق خانواده هنر رو به رو می شود.

سعید سهیلی کارگردان «ژن خوک» است. او معمولا اظهار نظرهای ویژه ای دارد و در کنار کاراکتر جدی اش رگه هایی از طنز تلخ را نیز به همراه دارد کهمعمولا در کلامش محسوس است. اظهار نظر او درمورد فیلم «رحمان 140» درمورد توقیف فیلم است. «رحمان 1400» که از سه بعد مختلف و متفاوت بود (تبلیغاتی، بالاکشیدن فیلم دیگر، توقیف بعد از اخذ مجوز)  از او چهره ای پرخبر در هفته گذشته ساخت.

نوید محمدزاده بازیگر محبوب و صاحب سیمرغ سینمای ایران در اقدامی که تا حدودی از او عجیب به نظر می رسید با جشنواره جهانی فجر در مقام داور همکاری خواهد کرد تا در کنار بازی در فیلم رکورد دار متری شیش و نیم در (ژانر اجتماعی) او را به خاطر داوری در جشنواره فیلم فجر نیز چهره هفته خبرگزاری برنا بنماییم.

امین حیایی را باید چهره سال خبرگزاری فقط برای (همین تعداد روزهایی که گذشت) قلمداد کنیم. چون  برنامه «عصر جدید» بر محبوبیت چندساله او در عرصه سینما افزود. امین حیایی که سینما را با نقش های خاص و ویژه ای تجربه کرده است و در کارنامه اش حتی فیلم های سفارش شده ارگانی دیده می شود سالهاست به عنوان یک چهره محبوب در پرده نقره ای دیده می شود اما او با برنامه «عصر جدید» اتفاقی جدید را در برخورد با دوستدارانش تجربه می کند. امین حیایی را به خاطر نوع برخورد، مصداق های منطقی در داوری و رفتار حرفه ای بسیاری از مخاطبان این  برنامه بیشتر از داوران دیگر پسندیدند. به اندازه ای که برنامه «عصر جدید» از او چهره ای مردمی تر به جای گذاشت به تصویر کشید.

نظر شما