شناسهٔ خبر: 32350274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آخر هفته ریزشی در بازار ارز/ طلا به کف قبلی خود نزدیک شد

بازارهای مالی شهر در آخرین روز معاملاتی هفته با دادوستدهای منفی در بازار بورس همراه شدند که این امر به افت هزار و 972 واحدی نماگر این بازار منجر شد. وضعیت معاملات در دو بازار موازی ارز و سکه نیز به ترتیب نزولی و صعودی مشاهده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در آخرین روز معاملاتی هفته با دادوستدهای منفی در بازار بورس همراه شدند که این امر به افت هزار و 972 واحدی نماگر این بازار منجر شد، وضعیت معاملات در دو بازار موازی ارز و سکه نیز به ترتیب نزولی و صعودی مشاهده شد.

در این میان مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر نوسانات این روز بازارها تأثیر گذاشت به ترتیب به رایزنی برای تثبیت ارز نیمایی واردات گوشت، ظرفیت 27 هزار میلیاردی بودجه برای جبران خسارت سیل، افت قیمت ارز در بازار صرافی‌های شهر، تنظیم قیمت گوشت نیمایی بر اساس عرضه و تقاضا، کاهش 1972 واحدی شاخص کل بورس تهران، تقاضای جدید هند و چین برای خرید سیمان ایران، صدور اولین قبض برق پر مصرف‌ها تا آخر خرداد، جزئیات ترخیص کالاهای اساسی در سال 97، ثبت رکوردی جدید در بازار اختیار معامله، صدور 895 هزار کد سهامداری جدید در سال 97، انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی و تداوم ریزش‌ها در بازار ارز و سکه اختصاص داشت.

افت شاخص بورس در پایان هفته

بازار بورس در پایان دادوستدهای این هفته در نهایت با یک هزار و 972 واحد افت شاخص روبرو شد که این روند منفی در نتیجه دادوستدهای نزولی نمادهای کچاد، رمپنا، تاپیکو و فولاد به ثبت رسید.

در این روز همچنین بیش از 8 میلیارد و 498 میلیون سهم و ورقه بهادار در دست فعالان بازار سرمایه به گردش درآمد که بیشترین حجم معاملات نیز به ترتیب در سه نماد وتجارت، خپارس و وپاسار به ثبت رسید.

ارزش کل سهام معامله شده در آخرین روز هفته نیز بالغ بر 17 هزار و 991 میلیارد ریال به ثبت رسید که در این میان بیشترین رشد ارزش بازار در نتیجه ثبت دادوستدهای مثبت نمادهایی نظیر کگل، فارس و پارسان تخمین زده شد.

در گروه بانکی‌ها نماد وتجارت با رشد عرضه روبرو شد و مچینگ این نماد نیز در همان ابتدا در درصدهای مثبت به ثبت رسید. در میانه راه صف فروش سنگین برای عرضه سهام بانک تجارت توسط سهامدارانش بر تابلوی معاملات نقش بست که در دقایق پایانی بازار بخشی از عرضه‌ها توسط معامله گران بازار پاسخ داده شد.

دیگر نمادهای بانکی نیز در درصدهای منفی جای گرفتند و یکی پس از دیگری در منفی کامل معامله شدند.

خودرویی‌ها نسبت به دیگر نمادهای فعال بازار از نیمه دوم معاملات این روز وضعیت بهتری پیدا کردند و اغلب در دادوستدهای پایانی سبزپوش شدند. در این میان می‌توان به نمادهای خپارس، خزامیا و خگستر اشاره کرد.

در گروه کانه‌های فلزی نیز چهار نماد کگل، ومعادن، کدما و کبافق در محدوده بالای صفر قیمتی معامله شدند و رشد ارزش سهام خود را از آن سهامداران کردند. دیگر نمادهای این گروه نیز با جو منفی بازار هم‌راستا شدند و معاملات ریزشی را شاهد بودند.

اکثر نمادهای گروه شیمیایی نیز با جو منفی بازار هم‌جهت شدند و یکی پس از دیگری در درصدهای منفی قرار گرفتند. در این میان می‌توان به نمادهای پترول، تاپیکو و شاراک اشاره کرد.

در گروه اطلاعات و ارتباطات بار دیگر تمام نمادها سبزپوش شدند و در درصدهای مثبت جای گرفتند. دو نماد اوان و های وب موفق شدند تا مثبت کامل این روز خود پیش رفته و با صف خرید همراه شوند.

در گروه فلزات اساسی نیز اکثر نمادها شاهد دادوستدهای منفی در محدوده زیر صفر قیمتی بودند. ذوب، فولاد و فملی مهم‌ترین نمادهای منفی این روز به شمار رفتند که تأثیر دادوستدهای نزولی این نمادها نیز بر شاخص بورس منعکس شد.

در بخش بازار فرابورس نیز جهت نماگر این بازار به سمت عقب بود و 37 واحد افت تا پایان معاملات به ثبت رسید. حجم معاملات این بازار نیز یک میلیارد و 750 میلیون سهم و ورقه بهادار برآورد شد که ارزش این معاملات نیز 7 هزار و 800 میلیارد ریال درج شد.

ریزش دلار در پایان هفته

بازار ارز در این روز کاری شاهد معاملات ریزشی در سه ارز مهم و پرمعامله دلار، یورو و درهم بود. دلار در پایان هفته به کمترین میزان خود در دو هفته اخیر رسید و در قیمت 13 هزار و 400 تومان معامله شد، هر دلار با از دست دادن 143 تومان از ارزش خود این روز را پشت سر گذاشت.

یورو دیگر ارزی بود که با غلبه عرضه بر تقاضا روبرو شد و در پی آن 166 واحد عقب‌گرد قیمت را نسبت به روز گذشته به تصویر کشید. این ارز در پایان بر فراز 15 هزار و 386 واحد قرار گرفت.

ارزش حواله درهم نیز در پایان این روز کاری 41 تومان ریزش را تجربه کرد و در قیمت 3 هزار و 649 واحد جای گرفت.

تقویت اندک سکه با عقب‌گرد طلای جهانی

سکه تمام بهار آزادی در حالی 40 هزار تومان رشد کرد که ارزش طلا در بازارهای جهانی به کمترین میزان در 4 ماه اخیر رسیده بود.

هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر سکوی 4 میلیون و 770 هزار تومان تکیه زد، سکه طرح قدیم نیز در پی تجزیه رشد 70 هزار تومان، در قیمت 4 میلیون و 619 هزار تومان در دست فعالان بازار به گردش درآمد.

نیم‌سکه و ربع‌سکه بهار آزادی نیز به ترتیب در قیمت‌های 2 میلیون و 603 هزار تومان و یک میلیون و 683 هزار تومان قرار گرفتند.

سکه گرمی نیز 20 هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد و بر سکوی 950 هزار تومان ایستاد. هر گرم طلای 18 عیار نیز 430 هزار و 600 تومان قیمت‌گذاری شد.

انتهای پیام/63062/ج20/

برچسب‌ها:

نظر شما