شناسهٔ خبر: 32348837 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

هیچ گونه کمبود دارو و واکسن در مناطق سیل زده وجود ندارد

اهواز - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی گفت:هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین دارو و واکسن برای مناطق سیل زده وجود ندارد و برای افراد زیر 15 سال در مناطق سیل زده و اردوگاهها واکسن بیماری سرخک و فلج اطفال تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علیرضا رییسی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران بهداشت و درمان خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: با توجه به اسکان تعدادی از هموطنان در اردوگاه های سیل زدگان، ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به مردم درگیر سیلاب به ویژه گروههای حساس مانند مادران باردار و کودکان و سالمندان نباید متوقف شود و در این زمینه برنامه ریزی لازم جهت ارائه خدمات به صورت فعال و مستمر صورت گرفته است.
وی افزود: گزارش اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت به صورت روزانه در وزارت بهداشت رصد و درصورت نیاز مداخلات لازم جهت ارائه خدمات بهتر، انجام می شود.
رییسی بیان کرد: بیشترین نگرانی ما در خوزستان در زمینه پس زدگی فاضلاب در نتیجه بالا آمدن آب رودخانه است که از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است و این مشکل برای همیشه باید مرتفع شود و ارگان های فرابخشی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: همچنین با توجه به گرم شدن هوا باید مسئله اسکان موقت سیل زدگان به صورت جدی مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و در این زمینه اقدام لازم به عمل آید.
وی با تاکید بر لزوم ثبت خدمات ارائه شده به سیل زدگان گفت: با توجه به بررسی تمام شاخص های موردنظر نظام مراقبت سندرمیک در حوزه پیشگیری از بیماری ها، سلامت خانواده و بهداشت محیط و سلامت روان در مسئله سیل خوزستان بسیار خوب اقدام کرده اند و تاکنون هیچ گزارشی از بیماریهای واگیر مشاهده نشده است.
رییسی اظهار داشت: تمامی مادران باردار ساکن در اردوگاه ها باید به صورت روزانه مورد ویزیت و مراقبت قرار گیرند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: همچنین به دلیل اهمیت تغذیه آنها، باید تحت پوشش یک مجموعه غذایی سالم قرار گیرند و اطمینان حاصل شود که سبد غذایی حتما توسط خود مادر مصرف می شود.
وی افزود: همچنین مادران باردار پرخطر باید از نظر بیماریهای غیرواگیر نیز مورد مراقبت مستمر قرار گیرند.
رییسی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روان سیل زدگان، بیان کرد: سلامت روان در بلایا از اهمیت بالایی برخوردار است و تیم های سلامت روان باید در کنار مردم باشند و هرگونه فعالیت در این حوزه حتما باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز باشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا، رعایت بهداشت فردی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نقش آموزش خود مراقبتی با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری، نقش تعیین کننده است.
وی اضافه کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم به توصیه ها و آموزش های همکاران بهداشت توجه ویژه داشته باشند.
با دستور دکتر رئیسی مقرر شد ساختمان پایگاه ثابت بهداشتی یادمان شهدای هویزه جهت ارائه خدمات به سیل زدگان و کارون های راهیان نور ساخته شود.
دکتر رییسی چهارشنبه از مناطق و روستاهای درگیر سیل به صورت هوایی دیدن کرد و از اردوگاه جوادالائمه محل اسکان سیل زدگان شهرستان حمیدیه و اردوگاه های سیل زدگان شهرستان دشت آزادگان نیز با هدف نظارت بر روند ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به سیل زدگان به ویژه گروه های حساس مانند مادران باردار و کودکان دیدن کرد. 
اکنون 270 روستا در خوزستان درپی طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب، به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114روستا دچار آبگرفتگی شده اند.

3004/6002

نظر شما