شناسهٔ خبر: 32348490 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

رفع قرمزی چشم با روش های خانگی

قرمزی چشم از جمله مشکلاتی است که همه ی ما امکان دچار شدن به آن را داریم.این مشکل ناشی از علل مختلف مانند گرد و خاک ، خشکی هوا،آلرژی،سرما خوردگی،عفونت،نور خورشید،خشکی چشم،کم خوابی و سایر عوامل دیگر است.

صاحب‌خبر -

پایگاه خبری فردا: قرمزی چشم از جمله مشکلاتی است که همه ی ما امکان دچار شدن به آن را داریم.این مشکل ناشی از علل مختلف مانند گرد و خاک ، خشکی هوا،آلرژی،سرما خوردگی،عفونت،نور خورشید،خشکی چشم،کم خوابی و سایر عوامل دیگر است.

اگر این مشکل بسیار جدی نباشد با چند راهکار ساده می توانیم آن را درمان کنیم.

شست و شو با آب

شستن چشم ها با آب  باعث خروج گرد و غبار،عوامل تحریک کننده ی چشم،کاهش تورم و خارش می شود.

کمپرس سرد و گرم

کمپرس گرم با افزایش گردش خون و تولید اشک باعث ضدعفونی شدن چشم ها می شود؛البته پیش از قرار دادن کمپرس گرم بر روی چشم ها اول آن را در اطراف چشم امتحان کرده و در صورت مناسب بودن درجه ی حرارت آن را برروی چشم های خود قرار دهید.

کمپرس سرد نیز که با قرار دادن تعدادی یخ به روی چشم صورت می گیرد و باعث کاهش التهاب ، تورم رگ ها و قرمزی چشم می شود.

گلاب

گلاب با خاصیت ضد التهابی و خنک کننده بهترین مایع برای شست و شو و رفع قرمزی چشم ها است.بدین منظور می توانید مقداری پنبه را با گلاب آغشته کرده و چشم ها را با آن ضد عفونی کنید.

چای کیسه ای

چای سیاه و چای سبز به دلیل خاصیت مبارزه با باکتری ها و ویروس ها نقش بسیار مهمی در کاهش التهاب و قرمزی چشم دارند.ابتدا دوعدد چای کیسه ای را به مدت 20 الی 30 دقیقه در یخچال بگذارید سپس آن ها را خارج کرده و به مدت 10الی 20 دقیقه برروی چشمان خود قرار دهید.

خیار

خیار به دلیل خاصیت خنک کننده،آب رسانی،تغذیه باعث انقباض عروق خونی سطح چشم  شده و التهاب،خارش ، سوزش و قرمزی چشم را کاهش می دهد.ابتدا خیار را حلقه کرده و در یخچال قرار دهید پس از گذشتن 15 دقیقه آن را خارج کرده و برروی چشمان خود قرار دهید.همچنین می توانید خیار را در گلاب آغشته کرده و سپس برروی چشمان خود قرار دهید.

سیب زمینی

بهترین راه  درمان  التهاب و سیاهی دور چشم قرار دادن حلقه ی سیب زمینی برروی چشم است.  

شیر و عسل

شیر وعسل یک منبع بسیار مهم برای مبارزه با باکتری های مضر ، تسکین دهنده و آرامش بخش چشم نیز هستند. شما می توانید مقداری پنبه را با شیر سرد آغشته کرده و برروی چشمان خود قرار دهید یا شیر و عسل را کاملا با یکدیگر مخلوط کرده و با استفاده از قطره چکان چند قطره درون چشم خود بریزید.

آلوئه ورا

 آلوئه ورا به دلیل دارا بودن مقداری زیادی آنتی اکسیدان یک منبع بسیار مهم در تامین مواد مورد نیاز پوست و کاهش التهاب چشم به شمار می آید. شما ابتدا باید مقدار ی ژل آلوئه ورا را در آب مخلوط کرده و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.سپس مقداری پنبه را در آن آغشته کرده و برروی چشمان خود قرار دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل مبارزه با انواع عفونت ها،باکتری های مضر و عوامل آسیب زا مانع از خارش،

سوزش، التهاب و قرمزی چشم می شود.

مقداری سرکه ی سیب را در آب بریزید.پنبه را درون مایع زده و برروی چشمان خود قرار دهید.

نظر شما