شناسهٔ خبر: 32348471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 80 میلیمتر باران در زیرکوه بارید

بیرجند - ایرنا - فرماندار زیرکوه گفت: اوایل هفته جاری بیش از 80 میلیمتر بارندگی در شهرستان داشتیم که نسبت به حجم وسیع بارندگی ها و رگباری بودن آن، خسارت هایی نیز به بخش های مختلف شهرستان وارد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمدحسین عربشاهی روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان تیپ 177 متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهرستان زیرکوه افزود: امدادرسانی ارتش به افراد گرفتار در سیل در این شهرستان مرزی قابل تقدیر است.
وی گفت: کارکنان ارتش در بارندگی های شدید و وقوع سیلاب امدادرسانی های خوبی به افراد گرفتار در سیل، اسکان و انتقال افراد گرفتار در سیل، احداث سیل بند، جا به جایی عشایر و حفظ دام آنان در برابر سیل داشته اند.
فرماندار زیرکوه ادامه داد: بیشترین خسارت سیل به ایل راه های عشایری، راه های روستایی، بخش کشاورزی و شبکه های آب و فاضلاب روستایی وارد شد که کارشناسان در حال برآورد خسارت ها هستند.
وی گفت: بارندگی های مناسب در سال جاری تاثیر زیادی بر میزان آبدهی قنوات شهرستان داشته به طور مثال بر اثر زلزله سال 76 چشمه روستای فندخت تخریب شده بود که با بارندگی های خوب در سال آبی جاری دوباره احیا شده است.
عربشاهی با بیان اینکه به دلیل بارندگی های خوب در سال آبی جاری وضعیت مراتع شهرستان غنی است اضافه کرد: طبیعت بکر زیرکوه و دشت های گل لاله از جمله دشت لاله روستای اردکول، دشت لاله محمد آباد، دشت لاله آهنگران و تپه های شقایق حاجی آباد ظرفیت های خوبی برای گردشگران طبیعت در اوایل اردیبهشت ماه است.
شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد.
7556*3028

نظر شما