شناسهٔ خبر: 32348273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کوبا تدابير آمريکا عليه شرکت هاي هاوانا را رد کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ­برونو رودریگز؛ وزیر امور خارجه کوبا روز چهارشنبه گفت دولت کوبا با قاطعیت تصمیم آمریکا را مبنی بر اقامه دعوی علیه شرکت های خارجی فعال در کوبا رد می کند.
به دنبال اعلام این تدابیر که از روز 2 مه (12 اردیبهشت) اجرایی خواهند شد وزیر امور خارجه کوبا در صفحه توئیتر خود نوشت «من قویاً اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را مبنی بر به اجرا گذاشتن فصل سوم قانون هلمز - برتون (Helms-Burton) رد می کنم. این یک حمله به حقوق بین الملل و حاکمیت کوبا و آمریکاست».
دولت ترامپ قصد دارد این قانون را بعد از 23 سال تعلیق به اجرا بگذارد. این قانون بويژه به تبعیدیان کوبایی این فرصت را می دهد که نزد دادگاه های فدرال آمریکا علیه شرکت های خارجی که بعد از سال 1959 میلادی (1338-1337 شمسی) در کوبا سود کسب کرده اند, شکایت کنند.
این امر می تواند باعث ارائه هزاران شکایت در آمریکا و مانع از سرمایه گذاری های خارجی در کوبا بشود. کوبا برای احیای اقتصاد خود به سرمایه گذاری های خارجی نیاز مبرم دارد. وزیر امور خارجه کوبا تأکید کرده است تهاجم خصمانه آمریکا علیه کوبا شکست خواهد خورد.
آمریکا در ماه های اخیر فشار بر دولت سوسیالیست کوبا را افزایش داده است. واشنگتن ادعا می کند کوبا از ونزوئلای تحت رهبری نیکولاس مادورو حمایت نظامی می کند.

نظر شما