شناسهٔ خبر: 32348271 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

سامسونگ دو گوشی گلکسی A60 و A40s را در چین رونمایی کرد

امیرعباس کهربا / gsmarena

صاحب‌خبر -

سامسونگ در ادامه‌ی گسترش محصولات سری A، امروز در چین دو گوشی جدید دیگر از این خانواده را رونمایی کرد. این شرکت کره‌ای که اخیرا گلکسی A70 و A80 را معرفی کرده بود، امروز گلکسی A60 و گلکسی A40s را رونمایی کرد. گلکسی ای ۶۰ که مانند A8s در بالای نمایشگر حفره دارد، به‌نوعی همان مدل M30 محسوب می‌شود که برای عرضه در بازار چین ای ۶۰ نام‌گذاری شده است.

ویژگی‌های گلکسی ای ۶۰

گلکسی ای ۶۰ نمایشگری ۶.۳ اینچی از نوع LCD دارد. رزولوشن این نمایشگر که به‌سبب وجود حفره در بالای آن اینفینیتی O نام می‌گیرد، +FHD است. در حفره‌ی مذکور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی جای داده شده است. نسبت تصویر این دستگاه به بدنه‌ ۹۲ درصد است و از روزنه‌های مربوط‌به اسپیکر در آن خبری نیست؛ چراکه سامسونگ در آن، از فناوری اسکرین کست مشابه G8 ThinQ استفاده کرده است. ازاین‌رو، تمامی سطح نمایشگر به‌عنوان اسپیکر بزرگ عمل می‌کند.

A60 و A40s

گلکسی A40s و گلکسی A60

در پشت این تلفن‌همراه حسگرهای ۳۲ و ۸ و ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. حسگر ۳۲ مگاپیکسلی ای ۶۰ گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد و حسگر ۸ مگاپیکسلی از نوع فوق‌عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 است. حسگر سوم نیز مسئولیت تشخیص عمق تصویر را برعهده‌ دارد. همچنین، پایین دوربین‌ها فلش LED و درکنار آن‌ها حسگر اثرانگشت مشاهده می‌شود.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۷۵ که پیش‌تر در گلکسی ای ۷۰ مشاهده شده بود، در این مدل با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. ظرفیت باتری گوشی مذکور ۳,۵۰۰ میلی‌آمپر است که ازطریق درگاه USB نوع C شارژ می‌شود.

ویژگی‌های گلکسی A40s

گوشی سامسونگ گلکسی ۴۰ اس از نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD بهره می‌برد و بریدگی بالای آن از نوع قطره‌ای است. در بریدگی مذکور، حسگر ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی تعبیه شده است. این درحالی‌ است که دوربین اصلی این محصول را حسگری ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و دو حسگر ۵ مگاپیکسلی (یکی فوق‌عریض و دیگری برای تشخیص عمق تصویر) تشکیل داده است.

سامسونگ گلکسی ای 40 اس / Galaxy A40s

گلکسی A40s

اگزینوس ۷۹۰۴ وظیفه‌ی پردازش اطلاعات در ای ۴۰ اس را برعهده دارد و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را همراهی می‌کنند. باتری درنظر گرفته‌شده برای این مدل ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که به‌کمک شارژ سریع ۱۵ واتی نسبتا سریع شارژ می‌شود.

قیمت گوشی گلکسی A60 معادل ۳۰۰ دلار و گلکسی A40s معادل ۲۲۵ دلار خواهد بود. شایان ذکر است این شرکت کره‌ای صحبتی درباره‌ی زمان عرضه‌ی هیچ‌یک از دو محصول ارائه نکرده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ماژول‌های گلکسی فولد در تصاویر کالبدشکافی مشخص شد
فروش گلکسی اس 10 طی هفته اول عرضه در آمریکا، رکورد گلکسی اس 9 را شکست
نمایشگر برخی از نمونه‌های گلکسی فولد، دچار مشکل می‌شود [جوابیه سامسونگ]
سامسونگ توسعه‌ی لیتوگرافی ۵ نانومتری را به‌اتمام رساند
سامسونگ به‌زودی سلطه‌ خود را بر بازار تجهیزات نیمه‌هادی از دست خواهد داد

نظر شما