شناسهٔ خبر: 32348256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برداشت گندم در خوزستان آغاز شد/افزایش قیمت خرید تضمینی گندم

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور، از آغاز برداشت گندم در خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور، با اشاره به آغاز خرید گندم تضمینی در استان خوزستان گفت: در حالی فصل خرید گندم در استان آغاز شده که متاسفانه بخش قابل توجهی از مزارع در نواحی شمالی و غربی استان بر اثر سیلاب از بین رفته اند.

وی بیان داشت: وقوع سیلاب می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر مجموع میزان برداشت گندم استان، داشته باشد.

امیری زاده با ابراز امیدواری نسبت به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری اظهار کرد: افزایش بیش از ۳۰ درصدی نرخ خرید گندم در سال جاری موجب رونق خرید محصولات کشاورزی گندم و کلزا خواهد شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: در شرایط فعلی، قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی، ۱۷ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم گندم دروم، ۱۷ هزار و ۷۰۰ زیال تعیین شده است.
خدارحم امیری زاده در ادامه افزود: اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم موجب رضایت بسیاری از کشاورزان شده و این موضوع با توجه به هزینه تمام شده کاشت تا برداشت محصول می‌تواند در جهت بالابردن انگیزه و در نهایت افزایش کیفیت گندم کشاورزان نقش موثری ایفا کند.

وی با بیان اینکه برای سال زراعی جدید در راستای طرح‌های تشویقی و جلوگیری از اتلاف و صرفه جویی در زمان ذخیره سازی گندم به آن دسته از کشاورزان عزیزی که گندم تولیدی خود را به سیلو‌های استاندارد مورد تایید این شرکت تحویل نمایند (ملکی، غیر ملکی و کارخانجات آرد)، علاوه بر بهای گندم خود، بصورت میانگین مبلغ ۲۰۰ ریال به ازای هر کیلو گرم، کرایه حمل به بهای خریداری شده افزوده خواهد شد.

امیری زاده در پاسخ به میزان خسارت وارد شده به مزارع استان تصریح کرد: میزان خسارت وارد شده به مزارع کاشت گندم را تا پایان بحران و خروج آب از مزارع را نمی‌توان بصورت دقیق برآورد نمود.  

این مقام مسئول بیان داشت: با پایشی که در ستاد خرید گندم شرکت صورت گرفته، تلاش بر این است مابقی گندم استان در سریع‌ترین زمان ممکن در مراکز ذخیره سازی استاندارد قرار گیرند تا بتوانیم از خطرات پیش بینی شده جلوگیری و در روند شرایط ذخیره سازی تغیراتی حاصل نمائیم.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت گندم

نظر شما