شناسهٔ خبر: 32348226 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مديرجهاد کشاورزي داراب:براي مبارزه با ملخ در آماده باش هستيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شيراز - ايرنا- مدير جهاد کشاورزي داراب گفت: ملخ هاي مهاجم که از کشورهاي حاشيه خليج فارس به ايران هجوم آورده اند به نزديکي داراب رسيده اند که با تمهيدات لازم، داراب در آماده باش کامل است.

احمدرضا صالحي چهارشنبه در مصاحبه با ايرنا افزود: بر اساس رديابي هاي انجام شده برخي از مناطق اطراف داراب آلوده به ملخ هستند و جهاد کشاورزي داراب تمهيدات لازم براي مبارزه شيميايي احتمالي با آفت فوق انديشيده و سمپاش و 500ليتر سم و فراهم کرده است.
او ادامه داد: هماهنگي براي استقرار هواپيماي سمپاش فراهم شده و خلبان هواپيماي سمپاش در حال بررسي فرودگاه هاي سطح شهرستان براي انجام عمليات سمپاشي هوايي در صورت لزوم است.
صالحي گفت: هم اکنون با بررسي هاي انجام شده حدود 1000هکتار در مناطق مرزي داراب با هرمزگان نياز به سمپاشي دارد که بيشتر در حواشي کوه و مراتع است که براي جلوگيري از ورود به مزارع و باغ ها مبارزه شيميايي با هدف کانون کوبي انجام خواهد شد.
مدير جهاد کشاورزي داراب افزود: از مردم خواهشمنديم در صورت مشاهده هرگونه دسته هاي ملخ صحرايي موارد را به مديريت جهاد کشاورزي شهرستان داراب يا به سامانه 131 اطلاع دهند.
براساس مشاهدات خبرنگار ايرنا در شهرستان داراب، ملخ هايي در اين شهرستان ديده شد که مسئولان مي گويند تراکم آن در حد مبارزه نبوده است.
داراب در شرق استان فارس واقع شده است.
9877 / 1876
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما