شناسهٔ خبر: 32348225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنرمند برتر انقلابی خراسان شمالی شناخته شد

بجنورد- ایرنا- عباس ناصری، هنرمند کارتونیست بجنوردی، به عنوان هنرمند برتر انقلاب اسلامی خراسان شمالی در سال 97 معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ در آیینی که چهارشنبه شب به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، با حضور استاندار و جمعی از مدیران و هنرمندان این استان در تالار فرهنگی، هنری گلشن بجنورد برگزار شد، از این هنرمند برگزیده قدردانی شد.
استاندار خراسان شمالی در جشن تجلیل از هنرمندان و معرفی هنرمند برتر انقلاب اسلامی این استان گفت: استفاده از هنر بهترین و کارآمدترین ابزار برای تعالی بخشیدن جامعه و انتقال ارزش های انقلاب است.
محمدعلی شجاعی اظهار داشت: انقلاب ما تنها تحول سیاسی و اجتماعی نبود بلکه تحولی بنیادین در دیدگاه های مردم و ایجاد یک مسیر جدید برای تعالی دین بود.
وی افزود: شاید در اوایل انقلاب نگاه خوبی به حوزه هنر وجود نداشت ولی خیلی زود همه متوجه شدند که هنر و هنرمند بهترین ابزار و اشخاص برای خلق آثار ماندگار در حوزه انقلاب و ارزش ها هستند.
شجاعی با تاکید بر استفاده از ابزار هنر برای انتقال ارزش ها، گفت: نگاه رهبری به حوزه هنری باعث رشد و ارتقای آن شد و فضایی باز برای فعالیت در تمامی رشته های هنری برای هنرمندان و ثبت آنچه که انقلاب به آن نیاز داشت، ایجاد کرد.
وی با اشاره به جاودانه شدن ارزش های 40 ساله در طول این سال ها، اظهار داشت: در این راستا تمام قد در خدمت هنرمندان هستیم تا در کنار هم به ویژه در حوزه هنر انقلاب تحول ایجاد کنیم.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی از مسئولان و هنرمندان استان خواست برای معرفی داشته های خراسان شمالی و بزرگان استان در بخش های مختلف هنر، فرهنگ و دفاع مقدس تلاش کنند تا ماندگار شوند.
وی همچنین از هنرمندان استان خواست در قالب یک طرح و برنامه به حوزه های مختلف ورود کنند و با کمک هم داشته های استان و بزرگان را در حوزه های مختلف در سطح ملی و بین المللی معرفی کنند.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی نیز با اشاره به معرفی چهره برتر انقلاب در استان برای نخستین بار، گفت: این رویداد در تقویم سالانه حوزه هنری استان گنجانده شده و از این پس به صورت مستمر برگزار می شود.
وحید نمازی، این برنامه را فرصتی برای تجلیل از هنرمندان متعهد و ارزشمند و انتقال مفاهیم والای انقلاب اسلامی به نسل های آینده دانست و افزود: خلق آثار پرمخاطب، سوابق آموزشی، فعالیت موثر در جبهه های فرهنگی و هنری، داشتن تجربه و کسب موفقیت و دریافت جوایز ملی را از شاخص های انتخاب چهره برتر هنری برشمرد.
وی با اشاره به انتخاب 9 هنرمند انقلابی در استان، گفت: در برخی بخش ها به دلیل نزدیکی امتیازها 2 نفر به عنوان هنرمند برگزیده انقلابی استان انتخاب شدند.
وی افزود: همچنین چهره برتر انقلابی از بین 24 نفر از افراد مستعد در هفت بخش و توسط یک هیات هفت نفره حقیقی و حقوقی برگزیده شد.
به گزارش ایرنا؛ در پایان این مراسم عباس ناصری هنرمند برگزیده خراسان شمالی در حوزه کارتون و برگزیده جشنواره های مختلف بین المللی به عنوان هنرمند برتر انقلابی خراسان شمالی معرفی شد.
همچنین از امید شکری در بخش عکاسی، مهرداد صدقی در داستان، سیدمصطفی مرتضوی در مستند، مهدی الهی فرد و عاطفه طالب پور در ادبیات انقلاب، حسین ولی نژاد در موسیقی ، حامد عالمی پور در نمایش و سیدتقی رضایی در بخش هنرهای تجسمی به عنوان دیگر هنرمندان انقلابی استان تجلیل شد.
ط/5132

نظر شما