شناسهٔ خبر: 32347999 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی؛

صرفه جویی اقتصادی برنامه مهم فدراسیون‌ها در سال جدید است

وزیر ورزش و‌جوانان در نشست فدراسیون‌های ورزشی بر صرفه جویی اقتصادی تاکید کرد وگفت: جامعه ورزش همانند مردم باید مشکلات را تحمل کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و‌جوانان، مسعود سلطانی فر در نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی در ارتباط با امداد رسانی جامعه ورزش به آسیب دیدگان از سیل افزود: از روز‌های نخستین فروردین برای کمک به سیل زدگان فعال شدیم و فدراسیون‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به میدان آمدند و‌در این ارتباط بیش از ۱۱۰۰ سالن در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت ودر این مدت بیش از ۷۰۰ سالن در این مدت مورد استفاده قرار گرفت.
او همچنین به خسارت‌هایی که در سیل اخیر به زیر ساخت‌های ورزشی وارد شده اشاره کرد و‌گفت: در شهر‌های آسیب دیده از سیل بیش از ۱۰۰ سالن در چند استان ما خسارت دید و برای تعمیر آن‌ها سعی می‌کنیم منابعی را برای جبران این خسارات دریافت کنیم.
وزیر ورزش گفت: بیش از ۴۰۰ روستا در خوزستان تخلیه شده است. رییس‌جمهور تاکید داشتند که با توجه به وضعیت بد اسکان موقت در استان‌های سیل زده بویژه خوزستان کمک کنیم که وضعیت بهتری برای مردم ایجاد شود.
سلطانی فرادامه داد: شاید تا یکسال دیگر مردم این استان‌ها درگیر عوارض سیل باشند و باید این موضوع را توجه داشته باشیم که کمک‌ها همچنان ادامه‌دار باشد و از منابع و امکاناتی که جمع آوری میکنیم به این استان‌ها ارسال کنیم.
او با اشاره به شرایط حساس کنونی، صرفه جویی در اعزام‌ها و منابع ارزی و ریالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال ۹۸ این موضوع خواهد بود.
وزیر ورزش و‌جوانان بیان کرد که باید از صرف هزینه‌های بیهوده از جمله برپایی همایش ها، نشستها، سفر‌ها واعزام‌های غیر ضرور ممانعت به عمل آید و برنامه‌های ورزشی در جهت کسب سهمیه المپیک تدوین واجرایی شود.
وی با بیان اینکه می‌بایست درک درستی از شرایط اقتصادی کشور که درگیر تحریم‌های غیرعادلانه است داشته باشیم اظهار داشت: همچنان که مردم فشار را در این وضعیت تحمل می‌کنند باید در ورزش نیز صرفه‌جویی کنیم.
سلطانی فر افزود: دشمن دیگر با دولت یا نظام کار ندارد بلکه با عملکرد اخیر خودش نشان داد که به فکر مردم ایران نیست و سازمان‌های مردم نهاد را هم تحریم کرده است.
وی اضافه کرد: هر چند تجربه نشان داده که هیچ چیزی بالاتر از اراده ملت نیست.

نظر شما