شناسهٔ خبر: 32347880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

آلمان از دمشق خواست شرایط بازگشت آوارگان را فراهم کند

وزیر مشاور در وزارت خارجه آلمان، فقدان شرایط امنیتی و ضمانت های لازم دمشق را عاملی برای بازنگشتن داوطلبانه آوارگان سوری دانست و بدون اشاره به نقش حامیان تروریسم، از دولت اسد خواست تا این شرایط را فراهم کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آلمان از دمشق خواست شرایط بازگشت آوارگان را فراهم کندنیلز آنین روز چهارشنبه پس از نشست شورای امنیت که درباره سودان و سودان جنوبی برگزار شد، این مطلب را در پاسخ به یکی از خبرنگاران مطرح کرد.
وی افزود: واقعیت این است که خیلی از مردم دوست دارند در کشور خودشان زندگی کنند اما به دلیل اینکه خیلی از غیرنظامیان مورد هدف قرار می گیرند و زیر ساخت های بشر دوستانه تخریب شده است، نمی توانند برگردند.
این مقام آلمانی ادامه داد: پیشرفت همچنین نیازمند آن است تا انعکاسی از پایتخت هایی همچون دمشق، مسکو و تهران باشد چرا که در بخشی از این کشور همچنان نبرد ادامه دارد.
آنین اضافه کرد: در این شرایط، مردم تصمیم نمی گیرند که به صورت داوطلبانه بازگردند، آنها نیاز دارند که در امنیت و ایمنی باشند. این چیزی است که رژیم بشار اسد در ارائه ضمانت امنیتی شکست خورده است. وضعیت غیرنظامیانی که برای استفاده در گروه های شبه نظامی استخدام شده اند، روشن نیست.
وی با بیان اینکه آلمان نزدیک به 800 هزار آواره سوری را پناه داده است، اظهار کرد: تعداد بسیار کمی و کمتر از هزار نفر از آنها تصمیم گرفتند که به صورت داوطلبانه به کشورشان بازگردند، تعدادی دوباره به آلمان بازگشتند چرا که شرایط و ضمانت دچار نقص بود.
این دیپلمات آلمانی که کشورش در این ماه ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، اظهار کرد: فکر می کنم رئیس جمهوری اسد و البته همچنین کشورهایی که از جنگ و موضع رئیس جمهوری اسد حمایت می کنند به ویژه روسیه و تهران، نخستین کسانی هستند که باید به این شرایط پاسخ دهند.
آنین یادآور شد: ما انتظار داریم که آنها از نفوذ خود بر دمشق به منظور ایجاد شرایط لازم تحت قوانین بین المللی استفاده کنند. این کاملا ناپذیرفتنی است که نتوانیم شرایط لازم برای بازگشت داوطلبانه و توام با کرامت مردم به سوریه را فراهم کنیم و امیدواریم که هرچه زودتر محقق شود.

لینک کوتاه کپی لینک
منبع: ایرنا
منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما