شناسهٔ خبر: 32347745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| حوزه‌های علمیه باید با شناخت رسانه وارد جریان تبلیغ شوند

R7854/P1494/S6,62/CT11

مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه عدم مدیریت رسانه، سهم مهمی در آلودگی و بحران در جامعه دارد و آثار منفی زیادی بر جای می‌گذارد، گفت: حوزه‌های علمیه باید با شناخت رسانه، وارد جریان تبلیغ شوند که این امر نیازمند کسب سواد رسانه ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسمین سیدمحمود مدنی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدرسان و اساتید حوزه با موضوع سواد رسانه ای و فضای مجازی که در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: رسانه، بستری مهم در فرهنگ سازی است و می‌تواند فرهنگ عمومی جامعه را شکل دهد.

وی با بیان اینکه اگر از ابزار رسانه به درستی استفاده شود، بهترین فرهنگ در جامعه پیاده خواهد شد، بیان کرد: رسانه ای که به جامعه امید و سرزندگی بدهد سبب رشد و پویایی و بالندگی می‌شود اما امروز می‌بینیم رسانه‌ها با انتشار هر خبری، یاس و پریشان و آشفتگی را به جامعه منتقل می‌کنند.

مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه رسانه همه ابعاد زندگی انسان را شکل می‌دهد و نمی‌توان تأثیر شگرف آن را انکار کرد، تصریح کرد: حوزه علمیه باید مبانی اخلاق و رسانه را به خوبی بشناسد و با مباحث فقهی رسانه و مهارت‌های استفاده از رسانه و فضای مجازی آشنا شود و خود را به روز رسانی کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در قرآن کریم 11 بار واژه بلاغ آمده است، گفت: انبیا و پیامبران الهی رسالتی به غیر از بلاغ و هدایت جامعه نداشتند.

مدنی با بیان اینکه اقامه نماز جمعه توسط پیامبر (ص) و ساخت اولین مسجد یک رسانه مهم در انتقال پیام به جامعه صدر اسلام بود، تصریح کرد: در زمینه استفاده از رسانه، نیاز به دانش، شناخت و سواد است تا آن را مدیریت کرده و جلوی تبعات و آسیب‌های احتمالی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه رسانه موجودی هزار چهره، ابزاری قدرتمند و اثرگذار است، عنوان کرد: اگر رسانه به درستی شناخته نشود آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد، رسانه ای که به درستی مدیریت نشود و فرهنگ استفاده صحیح از آن به خوبی تبیین نگردد می‌تواند مخرب باشد و فضا را آلوده کند.

مدیر جامعه الزهرا گفت: باید فرهنگ را به درستی در جامعه تبیین کرد، اگر فرهنگ جامعه به خوبی شکل بگیرد بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها از میان می‌رود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عدم مدیریت رسانه، سهم مهمی در آلودگی و بحران در جامعه دارد و آثار منفی زیادی بر جای می‌گذارد، گفت: حوزه‌های علمیه باید با شناخت رسانه، وارد جریان تبلیغ شوند که این امر نیازمند کسب سواد رسانه ای است.

مدنی با اشاره به اهمیت تبلیغ در هدایت جامعه تصریح کرد: پیامبران و انبیای الهی، برای هدایت جامعه از تبلیغ استفاده کردند و بلاغ خود یک رسانه مهم در انتقال پیام است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت رسانه خاطرنشان کرد: اگر فضای روانی، پیام رسانی، تبلیغاتی و تلقینی که ابزارش، رسانه است را به خوبی ساماندهی کنیم در سخت‌ترین شرایط نیز افرادی امیدوار و شاداب هستیم اما جامعه ای که فضای رسانه ای‌اش با یاس و ناامیدی همراه باشد ورشکسته و ناکارآمد است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما