شناسهٔ خبر: 32347634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۷ کشته در حمله راکتی به حومه جنوبی طرابلس

در حمله راکتی به حومه جنوبی طـرابلس ۷ نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبـرگزاری رویتـرز، در درگیری بین نیـرو‌های «ارتش ملی لیبی» و ­نیرو‌های وفادار به دولت وحدت مـلی، حومه جنوبی طـرابلس مورد حمله راکتی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در شب سه شنبه تا چهارشنبه، ده‌ها راکت «گراد» به سمت منطقه‌ای پرجمعیت در حومه طرابلس شلیک شد که در این حملات هفت تن جان باختند.

«ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی «ژنـرال خلیفه حفتر» از دو هفته پیش تاکنون، طـرابلس پایتخت این کشور را مورد حمله قرار داده است.

این بمباران، که بلافاصله پیش از نیمه شب صورت گرفت، منطقه «ابـو سلیم» در جنوب شهر طرابلس را مورد اصابت قرار داد.

مقامات و شاهدان اعلام کردند در این حمله، هفت نفر که بیشتر آن‌ها زن بوده اند، جان باختند و هفـده تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس گـزارش سازمان ملل متحـد، از زمان آغاز حمله «ارتش ملی لیبی» به طرابلس این جنگ بیش از هشتصد کشته بر جای گذاشته است.

«غسان سلامه»، فـرستاده سازمان ملل متحد که در طـرابلس پایتخت لیبی حضور دارد، در پیامی توییتری نوشت: «شبی وحشتناک از بمبـاران مناطـق مسکونی. به خاطر سه میلیون غیـرنظامی که در طرابلس بزرگ زندگی می‌کنند، این حملات باید متوقف شود. هم اکنون باید متوقف شوند!»

هر یک از طرفین، طرف مقابل را به دست داشتن در این بمبـاران متهم کرده است. بنابـر اعلام دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، هزاران غیرنظامی در محله‌ها و مناطق جنوبی طرابلس پناه گرفته و در آن جا به سر می‌برند؛ این در حالی است که نیـرو‌های دولتی، توانسته اند از پیشروی نیرو‌های «ارتش ملی لیبی» جلوگیری کرده و راه را بر روی آنان مسدود کنند.

این درگیری‌ها منجر به گریختن حدود بیست هزار تن شده است. بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، در این جنگ، دست کم چـهارده غیرنظامی جان باخته و سی و شش تن دیگر زخمی شده اند.

«فـایز السراج»، نخست وزیر لیبی که از سوی جامعـه بین المللی به عنوان نخست وزیر قـانونی این کشور به رسمیت شناخته شده است، روز چهارشنبه صبح، از مناطق بمباران شده واقع در هشت کیلـومتری جنوب مرکز شهر بازدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما