شناسهٔ خبر: 32347597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار یزد:

دولت به نقش و مشارکت جوانان در جامعه، اعتقاد راسخ دارد

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: دولت و نظام به نقش و اهمیت مشارکت جوانان در عرصه های مختلف مورد نیاز اعتقاد راسخ دارد و تاکنون در این عرصه مهم گام های بلندی برداشته شده و همچنان تا رسیدن به اهداف متعالی به اهداف خود ادامه می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی شامگاه چهارشنبه در نشست گفت و گوی دولت و جوانان که به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان برگزار شد افزود: جوانان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف هستند.
وی ادامه داد: بهره گیری توان نسل جوان برای توسعه استان بر حسب ضرورت در مسائل مختلف اساس کار و هدف بزرگی است که باید بیش از گذشته برای اجرایی شدن آن تلاش کرد.
استاندار یزد به بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و آن را یک فرصت و زمینه خوبی برای توجه خاص به نسل جوان و استفاده از دیدگاه و دانش و علاقه آنها در برنامه های مختلف تاکید کرد.
طالبی افزود: این بیانیه به عنوان یک سند مهم بالادستی در اختیار ماست و باید بیش از گذشته با بهره گیری از آن برای موفقیت نظام و انقلاب و طرح ها و برنامه ها استفاده شود.
استاندار یزد تصریح کرد: واگذاری امور به جوانان بر حسب نیاز و تقویت و حمایت از تشکل های مردم نهاد باید در اولویت دستگاه های اجرایی و مدیران قرار گیرد.
طالبی در ادامه به وجود مشکلات اقتصادی اشاره کرد و یادآورشد: برای بررسی وضعیت موجود قطعا باید عوامل مختلفی را مدنظر قرار داد چون تحریم ها، سوء مدیریت و برخی تصمیم های خارج از دولت که همه در مسائل موثر است.
استاندار یزد گفت: نقدهایی که به دولت وارد می شود احتیاج به بررسی و در نظر گرفتن تمام مسائل و تنگناها دارد و باید برای اظهار دقیق و منطقی تمام جوانب را مدنظر قرار داد.
طالبی به اهمیت مطالبات سیاسی توسط گروه ها، احزاب، تشکل ها و فعالان مختلف فرهنگی، دانشگاهی و اجتماعی به عنوان یک موضوع ارزشمند یاد کرد و بیان داشت: مطالبات برحق است ولی باید همواره منافع و مصالح کشور را مدنظر داشت.
استاندار یزد، دانشگاه را محل تضارب آرا و افکار مختلف در چارچوب قانون ذکر کرد که باید همه دیدگاه ها بتوانند از فرصت آن برای طرح نظرات و کمک به مسئولان برای رسیدن به اهداف متعالی نظام اسلامی استفاده کنند.
طالبی تصریح کرد: توسعه متوازن، اقتصاد دانش بنیان و آب از مسائل اساسی استان است که باید برای تحقق آن همه مردم و مسئولان و جوانان با دولت بیش از گذشته همکاری کنند.
استاندار یزد به سند آمایش استان به عنوان یک اولویت دیگر اشاره کرد که باید همه دستگاه های اجرایی بر محور آن وظایف خود را انجام دهند و تحقق کامل آن موجب توسعه پایدار می شود.
طالبی در خصوص انتصابات در استان اظهار داشت: ملاک عمل، شایسته سالاری و داشتن انگیزه برای کار و تلاش و همراهی با برنامه های دولت است هرچند در این خصوص نوع گرایشات سیاسی افراد دخالتی ندارد.
وی در پایان پیشنهاد داد کمیته همکاری دولت و جوانان در استان به صورت دائمی با حضور مسئولان و جوانان برای رسیدن به اهداف و برنامه های فعالیت کند.

**بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، محور باشد
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری صادر شده توجه خاص به جوانان دارد و باید محور فعالیت مسئولان قرار گیرد.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی افزود: از وجود جوانان مستعد باید بیش از گذشته با شایسته سالاری در دستگاه های اجرایی استان استفاده شود که موضوع مهمی است.
وی خاطر نشان کرد: مسئولان باید برای تشکیل و تقویت تشکل های مردم نهاد در حوزه جوانان عنایت داشته باشند و از ظرفیت های آنها استفاده کنند.

**فعالیت 48 تشکل جوانان
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: هم اکنون در این استان با حمایت و همراهی دولت و مسئولان 48 تشکل مردم نهاد در زمینه های مختلف تشکیل و فعالیت دارند.
مسعود شریعتی افزود: این تشکل ها با حضور جوانان علاقه مند و به صورت افتخاری و داوطلبانه سالانه در برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی مشارکت دارند.
وی اظهار داشت: دولت و مسئولان استان همواره از مشارکت جوانان در بخش های مختلف حمایت داشته اند و تقویت آنها جزو ماموریت های مهم این اداره کل است.
در این نشست صمیمی که سه ساعت طول کشید نمایندگان تشکل های جوانان در حوزه های مختلف به طرح دیدگاه های خود پراختند و همراهی و همراهی بیشتر مسئولان را خواستار شدند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت حدود 25 درصد آن را جوانان تشکیل می دهد.
7536/ 6197

برچسب‌ها:

نظر شما