شناسهٔ خبر: 32347517 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سرلشکر صفوی:

۲ هزار سرباز نخبه سالانه به نیروی مسلح معرفی می‌شوند

همشهری آنلاین: دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: سالانه ۲ هزار و ۲۰۵ سرباز نخبه از بنیاد ملی نخبگان به نیروهای مسلح معرفی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرلشکر یحیی صفوی روز چهارشنبه در مراسم جشنواره علی اکبر (جوان سرباز) که در ستاد نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: این نخبگان در پروژه های تخصصی نیروهای مسلح فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سالانه ۴۰ هزار سرباز وارد خدمت نظام وظیفه می شوند، اظهار داشت: از مجموع این سربازان بیش از ۱۵۰ هزار سرباز تحصیلات دانشگاهی دارند و ۴۰ هزار نیروی وظیفه نیز تحت عنوان نیروی امریه به سازمان‌ها می‌روند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: نگاه رهبری به خدمت سربازی نگاه تحولی است که در واقع دوران رشد جوانی برای کارهای آینده را ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: خدمت وظیفه فرصتی برای ساختن مدیران آینده کشور است و فلسفه این دوران آمادگی برای جهاد بوده و یاد می‌گیریم که در قالب گروهان، گردان، تیپ و لشکر یک کار دسته جمعی را با یک هدف مشخص انجام دهیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ۴۶ میلیون جوان زیر ۴۰ سال در کشور داریم و دارای خلاقیت و توانایی علمی و هنری هستند، گفت: وجود جوانان برای ما فرصت بزرگ است و ای کاش دست اندرکاران مدیریت کشور از توانایی آنها در صحنه های تولید بهره بیشتری ببرند.

وی افزود: در پنج سال گذشته ۵۵ هزار موضوع تحقیقی از سوی سربازان دانشگاهی در نیروهای مسلح انجام شده که بسیار کارآمد بوده است.

سرلشکر صفوی، جوانان امروز را بهتر از جوانان قدیم دانست و اظهار داشت: می خواهیم با کمک این جوانان امروز قدرت اول منطقه در غرب آسیا از نظر دفاع و امنیت شویم و با تلاش و کوشش این خواسته امکان پذیر است.

برچسب‌ها:

نظر شما