شناسهٔ خبر: 32347509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان| در سیل اخیر به نیازهای زنان و کودکان در بحران توجه شد

R41468/P/S6,57/CT11

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: اکنون به مسائل و نیازهای زنان و کودکان در بحران توجه می‌شود که شاید سال‌های گذشته به آن توجه نمی‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اهواز، فریبا نظری‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان خوزستان که در خصوص وضعیت مناطق سیل‌زده تشکیل شد، اظهار داشت: خوزستان شرایط سختی را گذرانده بود همه لحظه به لحظه اوضاع خوزستان را رصد می‌کنند و دل همه مردم برای خوزستان می‌تپد و طبق بازدیدهایی که در این دو روز از اردوگاه‌های اسکان سیل‌زدگان شده است با وجود همه شبهه‌ها رضایتمندی نسبی وجود دارد همه ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط تلاش کرده‌اند و از همه تشکر می‌کنم.

وی افزود: فکر می‌کنم هرچه از بحران فاصله می‌گیریم، توجه به برخی نقاط فاصله می‌گیرد در حالی که در این مکان‌ها کار ما در حوزه زنان و خانواده و نیز کودکان آغاز می‌شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: دفاتر بانوان و خانواده استانداری‌ها در سراسر کشور مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک در ایران هستند همچنین سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر اینکه مدیران کل بانوان و خانواده استانداری‌ها عضو ستاد بحران اخذ شد که البته جا انداختن این مصوبه سخت است.

نظری‌پور با تأکید بر این‌که حتماً مدیران دفاتر بانوان و خانواده استانداری‌ها در جلسات ستاد بحران شرکت کنند تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود فقط برای زمان بحران برنامه‌ریزی نشود، برای نخستین بار سخنگوی وزارت کشور عنوان کرد علاوه بر تأمین خوراک و اسکان افراد توسط هلال احمر به توزیع گسترده نیازهای بهداشتی زنان و کودکان توجه شود.

وی در ادامه گفت: زنان و کودکان و سالمندان یا بیماران نیازهای خاصی دارند که متوجه شدم در خوزستان متناسب با جنسیت، سن و قومیت‌ها و مذهبی نیز توجه شده است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد در تغییر و اصلاح باورهای جامعه نسبت به اتفاقات خوبی که رخ می‌دهد تلاش کنند. اکنون به مسائل نیازهای زنان و کودکان و مسائل قومی در بحران توجه می‌شود که شاید سال‌های گذشته به آن توجه نمی‌شد.

نظری‌پور با اشاره به تأکید وزیر کشور به استفاده تجربیات استان‌ها در مقابله با بحران‌هایی نظیر این بحران گفت: ما نیازمند تکمیل، مرور و استفاده از این دانش سازمانی و تجربه این بحران هستیم، می‌خواهیم بدانیم اگر برای بحران باید آماده باشیم این‌ها را مرور کنیم و ضعف‌ها و قوت‌ها را بدانیم.

وی در خصوص تعطیلی مدارس دبستانی عنوان کرد: این موضوع مطرح شده باید بررسی شوند که در خصوص دیرتر شروع شدن همه مدارس یا اعلام پایان سال تحصیلی دبستانی تصمیم‌گیری شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در پایان افزود: با بازگشت سیل‌زدگان به محل سکونت به‌نظر می‌رسد افرادی که از اسکان اضطراری به موقت رسیدند، اگر محل سکونت شرایط عادی دارد پس از گذراندن مراحل به منازل خود بازگردند به‌دلیل این‌که اجتماع در کمپ‌ها باعث ایجاد مشکلاتی شده است، استاندار خوزستان نیز گفت این کار شروع شده و 110 کمپ به 85 کمپ کاهش یافته است و طرح بازتوانی اجتماعی نیز بسیار خوب است که تا حد توان از آن کمک می‌گیریم.

انتهای پیام/*

نظر شما