شناسهٔ خبر: 32347475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به ۷۵۰ میلی متر رسیده است

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر ۹۷ تا ۲۸ فروردین ۹۸) میانگین بارش باران در استان به ۷۵۰ میلی متر رسیده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : مقدار بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۵۱ میلی متر بارندگی بود ۱۱۴ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۸۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه درسال زراعی جاری میانگین بارش باران در ۲ منطقه به بالای یک هزار میلی متر رسیده است، گفت : پاوه یک هزار و ۳۸۵ میلی متر و گواور نیز یک هزار و ۱۸ میلی متر بارش را تجربه کرده اند تا پر باران‌ترین شهر‌های استان باشند.

زوراوند افزود: جوانرود با ۹۶۰ میلی متر، گیلانغرب با ۸۸۸ میلی متر و کرندغرب نیز با ۸۸۲ میلی متر بارش در رتبه‌های سوم تا پنجم پربارش‌ترین نقاط استان قرار دارند.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین از سومار با ۴۱۵ میلی متر بارش، سنقروکلیایی ۴۸۸ میلی متر و کوزران با ۵۷۴ میلی متر بارندگی به عنوان کم بارش‌ترین نقاط استان یاد کرد.

وی در خصوص بارندگی‌های شهر کرمانشاه نیز گفت: از اول مهر سال گذشته تا ۲۸ فروردین امسال ۶۷۰ میلی متر باران در مرکز استان باریده که نسبت به سال قبل که ۲۲۸ میلی متر بوده ۱۹۵ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۸۵ درصد رشد داشته است.

زوراوند همچنین به استقرار سامانه ناپایدار در جو استان اشاره کرد و گفت: این سامانه به تدریج از امشب (چهارشنبه) تا پایان روز جمعه سبب بارش باران و همچنین وزش باد و رعد و برق خواهد شد.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه یادآوری کرد: بارش طی ساعاتی از بعدازظهر فردا (پنجشنبه) تا ظهر جمعه و بخصوص در نواحی شرقی مانند کنگاور، صحنه، هرسین، نیمه جنوبی مانند گیلانغرب و سرپل ذهاب و نواحی مرکزی مانند کرمانشاه، دالاهو و بخش‌هایی از اسلام آبادغرب نمود بیشتری دارد.

وی همچنین گفت: وزش باد را نیز در این مناطق و بخصوص نواحی شرقی استان شاهد خواهیم بود به گونه‌ای که سرعت باد ممکن است در برخی از این مناطق به ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

زوراوند در پایان و با بیان اینکه طی ۲ روز پایانی هفته بین ۲ تا سه درجه از دمای روزانه هوا و یک درجه از دمای شبانه کاسته می‌شود، گفت: امشب دمای شهر کرمانشاه در خنک‌ترین حالت به هشت درجه بالای صفر و فردا نیز در گرمترین حالت دمای هوای روزانه با ۲ درجه کاهش نسبت به امروز به ۱۹ درجه بالای صفر خواهد رسید .

 

 

انتهای پیام/د

مقدار بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد رشد داشته است

 

برچسب‌ها:

نظر شما