شناسهٔ خبر: 32347417 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

آمار وزیر آموزش‌وپرورش از مدارس آسیب دیده در سیل

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل اخیر کشور هزار و 500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب دید و 80 مدرسه تخریب شد که هیچ مشکلی در مسیر بازسازی آنها وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش فارس، سید محمد بطحایی امشب در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده سیل اخیر در شیراز، اظهار داشت: با اعتباراتی که برای بخش عمرانی فضا‌های آموزشی و پرورشی برای سال 98 اختصاص می‌یابد، خیز بلندی برای مناسب سازی و استاندارد سازی این فضا‌ها برمی‌داریم.

وی با تاکید بر اینکه جبران خسارات وارده به فضا‌های آموزشی و پرورشی آسیب‌دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد، افزود: در سیل اخیر در سطح کشور حدود هزار و 500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب دیده و 80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تأمین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد.

بطحایی گفت: در این مسیر همچون گذشته از حمایت خیرین که همواره به آموزش و پرورش کمک کرده‌اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده‌اند بهره‌مندیم، چنانچه هم‌اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

وی تصریح کرد: امید است بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان ما در مهر 98 در مدارس تازه ساخته شده و بازسازی شده مشغول به تحصیل شوند و در مورد مدارس تخریبی و غیر قابل بازسازی نیز در صورت تأخیر در آماده‌سازی این مدارس، امکان فراهم کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان در مهر ماه در فضا‌های موقت همچون کانکس پیش‌بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده‌سازی و بازگشایی مدارس آسیب‌دیده در سیل اخیر شیراز، بلافاصله پس از تعطیلات نوروز، گفت: با همت و تلاش همکاران این آسیب‌ها به سرعت کاهش پیدا کرد، که جا دارد به همکاران که با جان و دل و گاهی وقت‌ها با دست خالی این حماسه را رقم زدند خسته نباشی بگویم.

نظر شما