شناسهٔ خبر: 32347365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کانادا اقدام آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد

تهران- ایرنا- دولت کانادا روز چهارشنبه به دنبال واکنش تند اتحادیه اروپا، تصمیم آمریکا علیه شرکت های خارجی در کوبا را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، وزیر خارجه کانادا گفت: به دنبال تصمیم جدید دولت آمریکا برای مجاز اعلام کردن شکایت از شرکت های خارجی فعال در کوبا، کانادا تمهیدات جدیدی را برای مقابله با این اقدام واشنگتن اتخاذ خواهد کرد.
«کریستیا فریلند» در بیانیه ای اعلام کرد: کانادا با اعلام تصمیم امروز آمریکا بسیار ناامید شده است و ما برای پاسخ به این تصمیم کاخ سفید، همه گزینه ها را بررسی خواهیم کرد.
وی افزود: دولت به طور کامل از منافع کانادایی ها برای تجارت و سرمایه گذاری قانونی با کوبا دفاع می کند و او این موضوع را با همتایانش در اتحادیه اروپا مورد بحث قرار داده است.
پیش از این نیز اتحادیه اروپا در مقابل سیاست‌های دولت ترامپ علیه کوبا بشدت واکنش نشان داده و آن را محکوم کرد.
به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا در واکنش به مواضع جدید دولت آمریکا علیه کوبا اعلام کرد که رویکرد جدید واشنگتن علیه هاوانا باعث سردرگمی بیشتر خواهد شد.
همچنین «آلبرتو ناوارو»، سفیر اتحادیه اروپا در کوبا ضمن محکوم کردن تصمیم کاخ سفید علیه کوبا و شرکت‌های همکار با این کشور، گفت که اقدامات کاخ سفید علیه دولت کوبا باعث زیان دهی و ضرر شرکت‌های خارجی که اشتغال و رفاه بیشتر در کوبا را دنبال می‌کنند، می شود.
بتازگی آمریکا اعلام کرده است که اقدامات تنبیهی جدید علیه ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه به اجرا خواهد گذاشت و آن دسته از شرکت‌هایی خارجی را که با کوبا همکاری می‌کنند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهد داد.
بر اساس مفاد قانون موسوم به «هلمز-برتون» که در سال 1996 در آمریکا تصویب شد، آمریکایی‌ها می‌توانند علیه هر شرکتی که در املاک مصادره شده توسط کوبا در جریان انقلاب سال 1959 مشارکت داشته‌اند، در دادگاه‌های آمریکا شکایت کنند.
شبس**آساق**9473**1917

نظر شما