شناسهٔ خبر: 32347329 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

صعود استقلال به رده دوم جدول با تک گل قائدی

ايسنا : استقلال با گلزنی تعویض طلایی خود در نیمه دوم، ماشین‌سازی را با یک گل در تهران شکست داد و موقتا به رده دوم جدول صعود کرد.

صاحب‌خبر -

 در ادامه هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال استقلال از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه آزادی میزبان ماشین‌سازی تبریز بود که این دیدار با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید.

تک گل استقلال را مهدی قائدی در دقیقه ۸۰ به ثمر رساند. همچنین امید نورافکن در دقیقه ۱+۹۰ با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

با این برد، استقلال ۵۰ امتیازی شد و با پنج امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس به طور موقت در رده دوم جدول جای گرفت. ماشین سازی نیز با ۲۷ امتیاز در رده دهم جدول رده بندی باقی ماند.

نیمه نخست

در نیمه نخست این دیدار استقلالی‌ها که از حمایت هوادارانشان بهره می‌بردند، بازی را در اختیار گرفتند و با طراحی یکی دو حمله دروازه ماشین‌سازی را با خطر مواجه کردند. در یکی از همین فرصت‌ها در دقیقه ۳ امید نورافکن با شوت زیبایی دروازه حریف را هدف قرار داد اما شوت او را دخسوس مهار کرد. در مقابل و در دقیقه ۵ سعید مهری که فرصت بسیار خوبی به دست آورده بود، دروازه استقلال را هدف قرار داد که با واکنش حسینی همراه بود.

در ادامه استقلالی‌ها که راه‌های نفوذ را در میان مدافعان پر تعداد حریف بسته می‌دیدند با ارسال پاس‌های بلند برای خسرو حیدری قصد داشتند دروازه ماشین‌سازی را تهدید کنند که عملکرد خوب مدافعان حریف اجازه خلق موقعیت را نمی‌داد. وقتی استقلال از این حربه نتوانستند فرصت چندانی ایجاد کنند روی به شوت‌های از راه دور آوردند که روی یکی از همین فرصت‌ها، علی کریمی در دقیقه ۳۵ با شوت پای چپ دروازه دخسوس را هدف قرار داد اما شوت او به اوت رفت تا نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم

استقلال نیمه دوم را با ایجاد تغییراتی در ترکیب شروع کرد و بر فشار حملاتش افزود و در همان دقایق نخست می‌توانست گل نخستش را به ثمر برساند. بازی بعد از حملات استقلال تا دقایقی توسط ماشین سازی کنترل شد اینکه در دقیقه ۶۱ استقلال دروازه این تیم را با خطر جدی رو به رو کرد که در هر دو مرتبه مدافعان ماشین‌سازی با قراردادن خود مقابل توپ، مانع از به گل رسیدن استقلال شدند.

بازی در نیمه دوم با حملات نصف و نیمه استقلال در جریان بود ولی استقلال کماکان در رسیدن به گل نخست خود ناکام بود تا اینکه در دقیقه ۸۰، مهدی قائدی که به عنوان بازیکن جایگزین وارد میدان شده بود، با فرار سریع خود، مدافعان ماشین‌سازی را کنار گذاشت و با ضربه فنی دروازه این تیم را گشود و استقلال به گل اول دست یافت.

پس از این گل، ماشین سازی دست از بازی دفاعی برداشت تا همین موضوع موجب حملات بیشتر استقلال شود ولی خودخواهی بازیکنان استقلال در ضد حملات مانع از خلق موقعیت جدی و به ثمر رسیدن گل دوم شد. در عوض شاگردان مهاجری با ارسال‌های بلند توپ به روی دروازه، درصدد جبران گل خورده بودند که ضربات آن‌ها دقیق نبود.

در اواخر بازی امید نورافکن در دقیقه ۱+۹۰ با انجام خطا و دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا تیمش در دقایق پایانی بازی ۱۰ نفره شود. در همین دقایق ماشین‌سازی برای زدن گل پیش کشید ولی حملاتش راه به جایی نبرد و استقلال در نهایت این بازی را یک بر صفر برنده شد.

برای استقلال در این دیدار سید حسین حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی (کارت زرد)، خسرو حیدری (تعویض: محمد دانشگر ۴۶)، میثم تیموری، علی کریمی، امید نورافکن (کارت زرد دوم و اخراج)، پاتوسی، فرشید اسماعیلی (تعویض: مهدی قائدی ۷۲)، داریوش شجاعیان (تعویض: ایسما ۶۲) و گادوین منشأ به میدان رفتند.

ماشین‌سازی نیز فرناندو دخسوس، محمدحسین کنعانی‌زادگان (کارت زرد)، احمدرضا زنده‌روح، سید احمد مهدی‌زاده، عزیز معبودی، سید محمد خرم‌الحسینی، سعید مهری، مسیح زاهدی، فرید بهزادی‌کریمی (کارت زرد) (تعویض: محسن یوسفی ۸۶)، رضا خالقی‌فر، جای کویتونگو (تعویض: یوسف سیدی ۷۴) به بازی کردند.

 

نظر شما