شناسهٔ خبر: 32347226 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

انقلاب بستر رشد هنر را در کهگیلویه و بویراحمد فراهم کرد

به گزارش ایرنا، محمدشریف اسلامی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از هنرمندان برتر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پیشرفت های 40 سال اخیر هنرمندان

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محمدشریف اسلامی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از هنرمندان برتر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پیشرفت های 40 سال اخیر هنرمندان این استان در عرصه های ملی و بین المللی مرهون انقلاب اسلامی و به برکت پیروزی آن است.
وی افزود: 20 تا 26 فروردین ماه هر سال به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و 20 برنامه فرهنگی و هنری نیز در این هفته در استان اجرا شد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توجه جدی به مقوله های آموزش هنرمندان و تولید آثار هنری به موازات یکدیگر در دستور کار حوزه هنری این استان قرار گرفته است.
اسلامی عنوان کرد: حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد دارای کمبود بودجه و امکانات است و انتظار می رود که مسئولان اجرایی استان برای رفع مشکل استیجاری بودن مکان آن چاره اندیشی کنند.
وی ابراز داشت: کشور و ملت ایران در گام دوم انقلاب نیاز بیشتری به امید و نشاط دارند زیرا جامعه مأیوس نمی تواند پیشرفت کند.
اسلامی گفت: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد می توانند با زبان و ابزار هنر و تولید آثار هنری فاخر امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند.
وی اظهار داشت: توسعه انسانی مقدم بر دیگر انواع پیشرفت ها در هر جامعه خواهد بود.
اسلامی افزود: توسعه انسانی از دروازه فرهنگ و هنر می گذرد و رشد همه جانبه هر جامعه نیز به توسعه انسانی آن بستگی دارد.
22 هنرمند برتر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در رشته های مختلف که سال گذشته در عرصه های ملی یا بین المللی موفق به کسب مقام شده بودند در این آیین با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
سه کتاب تولیدی سال 1397 حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به نام های «راه بی کنار عشق» نوشته شهربانو پاک نژاد با موضوع زندگینامه سردار شهید سید عبدالحسین ولی پور، کتاب شعر لری «زمند» اثر حسن بهرامی و کتاب شعر ترکی قشقایی «آیاتای» اثر نوذر استوار در این آیین رونمایی شد.
7535/6110
انتهای پیام

نظر شما