شناسهٔ خبر: 32347161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ارشاد استان یزد:

جامعه نیازمند بازشناسی فرهیختگان و اساتید رشته‌های مختلف است

یزدـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جامعه امروز نیازمند بازشناسی فرهیختگان و اساتید رشته‌های مختلف است و این اقدام باید از طریق برگزاری مراسم نکوداشت انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جوادیان زاده امشب در مراسم اختتامیه تجلیل از ادیب فرزانه، دکتر علی سلطانی گردفرامرزی از چهره‌های ملی و شاخص ادبیات فارسی اظهار داشت: اگرچه اساتید از شرکت در این برنامه‌ها و حتی برگزاری مراسم‌های نکوداشت برای خود اکراه داشته و نیازی به این برنامه‌ها ندارد اما جامعه نیازمند چنین برنامه‌هایی است.

وی عنوان کرد: جامعه برای شکل دادن به هویت خود و سرمایه‌های فرهنگی باید چنین انسان‌هایی را ببیند و ما وظیفه داریم این چهره‌ها را برای جامعه بازشناسی کنیم.

جوادیان زاده تصریح کرد: ما سال‌ها است که فقط به دنبال بزرگ کردن کالبد شهر بوده‌ایم و کمتر به روح و روان شهر پرداخته‌ایم در حالی که چنین شهری کمتر قابل تحمل است.

وی از شاعران و نویسندگان به عنوان روح معنویت و نشاط یاد کرد و افزود: این قشر از تبدیل شدن شهر به کالبد مرده جلوگیری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان یزد در چند سال اخیر توانسته بخشی از سرمایه‌های خود را بازنمایی کند و جهانیان و کشور نیز به این امر معترف هستند که نماد شهر جهانی، گونه‌ای از این نگاه جهانی به یزد است.

وی از نمادهایی مانند پایتخت کتاب ایران، پایتخت هنرهای جدید و … به عنوان نمادهای شهر جهانی یاد کرد و افزود: این نمادها نشان می‌دهد که یزدی دیگر در حال شکل گیری است.

جوادیان زاده تاکید کرد: آنچه امروز گم کرده‌ایم، عشق است و اینکه چهره‌هایی مانند سعدی و حافظ در بین ما نمی‌رویند و افرادی همچون دکتر سلطانی کمتر یافت می‌شوند، به این دلیل است که عشق را در هیاهوی زندگی گم کرده‌ایم.

به گزارش مهر، مراسم نکوداشت ادیب فرزانه، دکتر علی سلطانی گردفرامرزی صبح امروز در دانشگاه یزد و هم‌اکنون در سالن همایش‌های هلال احمر یزد در حال برگزاری است.

فردا نیز دیدار مردمی این ادیب فرزانه در تالار سیب و نار یزد برگزار می‌شود.

این مراسم به همت بنیاد فرهنگی شاهدیه، شورای شهر و شهرداری شاهدیه، دانشگاه یزد، اداره کل ارشاد استان یزد به مدت دو روز برگزار شده است.

نظر شما