شناسهٔ خبر: 32347087 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حضور نیروهای حشدالشعبی عراق برای کمک به سیل‌زدگان قابل تمجید است

رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید ورود نیروهای حشد‌الشعبی و سایر گروه‌های امدادی به داخل کشور در راستای روابط عمیق میان دو کشور ایران و عراق است و کسی حق ندارد آن را زیر سؤال ببرد.

صاحب‌خبر -




در شرایط سخت و بحران همواره (چه در داخل و چه در خارج از کشور) طیفی وجود دارند که نه تنها خود کاری صورت نمی‌دهند و سنگی از جلوی پای کسی برنمی دارند بلکه اگر ببینند دیگرانی برای کمک و یاری قدم برداشته‌اند به هزار اما و اگر می‌کوشند تا این موضوع را طوری دیگر جلوه دهند.
در این رابطه «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، درباره حواشی ایجاد شده درخصوص ورود «نیرو‌های حشد‌الشعبی» به داخل کشور، اظهار داشت: نوع رابطه‌ای که ایران با همسایگان خود شکل داده است، با نوع معادلات بازی قدرت کاملا متفاوت است.
وی ادامه داد: برخی از کشور‌ها در منطقه از تعامل به وجود آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران ناراحت هستند.
رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تمجید از حضور نیرو‌های منطقه‌ای در مسیر دفاع از اهل بیت(ع)، ابراز داشت: بسیاری از نیرو‌های منطقه‌ای در جنگ با گروه‌های تروریستی حضور فعال داشته‌اند و امروز نیز شاهد هستیم که بخشی از همین نیرو‌ها برای کمک به مناطق سیل زده وارد کشور ما شده‌اند.
وی تصریح کرد: قطعا نیرو‌هایی که امروز از طریق مرز‌ها وارد کشور ما شده‌اند در مقابل سیل عظیم مردم داخل کشور بسیار اندک است، اما همین حضور نیز قابل تمجید است.
فلاحت‌پیشه در پایان گفت: نباید کسی حضور نیرو‌های داوطلب در کشور را زیر سؤال ببرد. نیرو‌های داوطلبی که از کشور‌های دیگر وارد کشور شده‌اند، ذیل اصول و حقوق صیانتی «وزارت کشور» ورود داشته‌اند و هیچ دغدغه و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. باید توجه داشت که اجازه ورود به این نیرو‌ها نیز از طریق حاکمیت صادر شده و یک گروه یا نهاد این افراد را دعوت نکرده است.

نظر شما