شناسهٔ خبر: 32347049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان:

موفقیت جوانان ایرانی موجب حسادت دشمنان شده است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دوران جوانی دوران پر تلاطمی است کفت: امروز شاهد جوانانی هستیم که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و موجب حسادت دشمنان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» عصر امروز (چهارشنبه،28 فروردین) به مناسبت روز جوان و تولد حضرت علی‌اکبر در دیدار با نخبگان و برگزیدگان جوان استان گفت: حسن زیبا زیستن در کنار هم، معلول اختلاف در اندیشه‌ها، وحدت در مسیر و آرمان واحد است.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم اهمیت علم و دین در کنار هم اظهار کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید یکدیگر را در رسیدن به اهداف متعالی یاری کنند، در طول تاریخ ایران استعمارگران تلاش داشتند که این دو عرصه را از یکدیگر جدا کنند و از بزرگترین دستاورد‌‌های انقلاب این بود که توانست این باور را در این دو عرصه ایجاد کند که هر دو در مسیر دانش و تعالی انسان‌ها تلاش می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دوران جوانی دوران پر تلاطمی است افزود: امروز شاهد جوانانی هستیم که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و موجب حسادت دشمنان شدند. دوره جوانی دوره نشاط وشور، ابتکار و خلاقیت است و در همه ادوار تاریخ پیشرفت‌های مهم از جوانان نشأت گرفته است.

 

وی ادامه داد: بهترین دورانی که انسان می‌تواند خودش را سنجیده و با معرفت دینی آشنا کند دوران جوانی است همچنین دوران کسب تهذیب هم همین دوران است.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به گرایش‌های حزبی جوانان گفت: اینکه در این دوران جوانان گرایش‌های حزبی و سیاسی پیدا می‌کنند به این دلیل است که خاصیت این دوره همین است لذا مسئولین و متولیان نباید بترسند اما باید آینده‌نگر باشند.

 

وی با بیان اینکه دوره جوانی دوران سختی است اذعان کرد: این دوره، هم برای جوانان و هم برای متولیان امر دوره سختی است چون آنها باید جوانان را حمایت، هدایت، جهت دهی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دوره جوانی دارای آفاتی است گفت: آفاتی چون کسالت، تصریح در گرایش‌ها و مورد هدف بودن دشمنان آفاتی هستند که برای جوانان در این دوره‌ی نورانی  پر فراز و نشیب ممکن است پیش آید.

 

نظر شما