شناسهٔ خبر: 32346994 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گوشی گلکسی ای 60 سامسونگ با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی معرفی شد

معین کریمی / gizchina

صاحب‌خبر -

گوشی گلکسی ای 60 سامسونگ (Samsung Galaxy A60) همراه یک نمایشگر تمام صفحه حفره‌دار و دوربین سه گانه پشتی معرفی شد. در ادامه با سایر مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت گلکسی A60 بیشتر آشنا شوید.

سامسونگ هفته‌های شلوغی را با رونمایی از گوشی‌های جدید خانواده Galaxy A و Galaxy M خود می‌گذراند. درحالی که عرضه‌ی جهانی گوشی جذاب گلکسی ای 80 سامسونگ همراه یک دوربین پاپ آپ منحصر به فرد همچنان داغ است، سامسونگ موبایل ساعاتی پیش میزبان یک رویداد خبری در چین بود و در آن از یک گوشی دیگر این خانواده به نام گلکسی ای 60 پرده برداری کرد.

همراه با گلکسی ای 80، شاید مهم‌ترین گوشی خانواده گلکسی ای سامسونگ همین گوشی باشد که امروز معرفی شد. سامسونگ همچنین گوشی‌های گلکسی ای 40 اس و گلکسی ای 30 را نیز با خود به چین برده بود.

گوشی گلکسی ای 60 سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی ای 60 سامسونگ

اما دوباره به گوشی گلکسی ای 60 سامسونگ برمی‌گردیم. این دیوایس از نظر ظاهری بسیار شبیه به گلکسی ای 8 اس است، اما در زیر قاب این دو تفاوت‌هایی وجود دارد. اول از همه، یک نمایشگر نسبتا بزرگ‌تر 6.3 اینچی از نوع LCD و با وضوح فول اچ دی پلاس، 91.8 درصد کل قاب گوشی را به خود اختصاص داده است. این نسبت ابعاد زیاد به لطف حضور نمایشگر Infinity-O سامسونگ و قرارگیری دوربین سلفی در داخل حفره‌ای روی نمایشگر به دست آمده است.

هرچند هر دو گوشی گلکسی ای 60 و گلکسی ای 8 اس از نمایشگر Infinity-O بهره می‌برند، اما تفاوت در نوع این پنل است که در اولی LCD و در دومی AMOLED خواهد بود. البته حفره‌ی روی نمایشگر ای 60 با 4.69 میلی‌متر، کمی کوچکتر از حفره‌ی 4.8 میلی‌متری روی نمایشگر ای 8 اس است.

گوشی گلکسی ای 60 سامسونگ

و از آنجایی که سامسونگ در این گوشی از یک پنل LCD استفاده کرده، یک اسکنر اثر انگشت معمولی روی قاب پشتی آن است که کنار یک ماژول دوربین سه گانه حضور پیدا کرده است. این دوربین سه گانه شامل سنسور اصلی 32 مگاپیکسلی با f/1.7، سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی با f/2.2 و سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق با f/2.2 می‌شود. در قلب تپنده‌ی این گوشی نیز همانند گوشی A70 ما می‌توانیم پردازنده‌ی اسنپدراگون 675 کوالکام را ببینیم. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی و درگاه USB نوع C اشاره کرد.

گلکسی ای 60 سامسونگ با 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه‌ی داخلی به زودی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

نظر شما