شناسهٔ خبر: 32346985 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حاتمی کیا :

حرف هایم همچون فیلم هایم است

حاتمی کیا­ کارگردان سینما گفت: من همیشه در زمان حال زیسته‌ام و به آنچه اتفاق افتاده واکنش نشان داده‌ام.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ابراهیم حاتمی کیا پیش از نمایش فیلم «دیده‌بان» روی سن آمد و گفت:دیدبان حدود 30 سال پیش روی پرده سینما ها رفت. یک عده مرا از فیلم «از کرخه تاراین»، برخی از «مهاجر» و عده ای از «آژانس شیشه‌ای» می‌شناسند و قبول دارند.
وی ادامه داد:­من همیشه در زمان حال زیسته‌ام و به آنچه اتفاق افتاده واکنش نشان داده‌ام. زمانی که «دیده‌بان» را ساختم موج عقب‌نشینی‌ها شروع شده بود و عقب نشینی های سنگینی اتفاق می افتاد.
حاتمی‌کیا افزود: بخشی از جامعه نمی‌خواستند فیلم های مرا ببینند و از زمان نمایش فیلم «از کرخه تا راین» بود که من شناخته شدم.
کارگردان به وقت شام افزود آن جوان 27 ساله دیدبان حالا 57 ساله است. در حال حاضر پدربزرگ هستم و موضوعات دیگری برایم مساله است.
وی گفت : دیدن فیلم های خودم برایم بسیار عذاب‌آور است! از «فیلم‌خانه ایران» تشکرمی کنم که این فیلم‌ها را مرمت کردند چون اگر این کار را نکنند، بچه‌‌های ما وقتی نسخه های قدیمی این فیلم‌ها را می‌بینند فکر می‌کنند از دوران چارلی چاپلین عقب‌تر است چون فیلم‌های چاپلین شفاف‌تر و فوکوس‌تر از فیلم‌های ماست.

وی درپاسخ به صحبت های هوشنگ گلمکانی گفت: مگر من چقدر حرف می زنم؟ از زمان اختتامیه سی و ششمین جشنواره فجر بیش از 400 روز است که چنین صحبت هایی نداشته ام. در زمان هایی که اتفاقی می افتد هم حق دارم حرفم را بزنم.

نظر شما