شناسهٔ خبر: 32346875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از سراسر جهان

صاحب‌خبر -


فلسطین ‌اشغالی
تسنیم: روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» فاش کرد، اسرائیل در «دیمونا» به‌اندازه‌ای پلوتونیوم تولید کرده است که برای ساخت 100 تا 200 کلاهک هسته‌ای جنگی کفایت کند.
رژیم اسرائیل تاکنون به داشتن سلاح هسته‌ای اذعان نکرده و سیاست «ابهام هسته‌ای» را در پیش گرفته است، اما کارشناسان معتقدند که این رژیم بین دستکم 200 کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد.
عربستان
ایسنا: «ریما» دختر «بندر بن سلطان» به عنوان اولین زن سعودی در تاریخ این کشور در برابر «ملک سلمان» پادشاه عربستان به عنوان سفیر در آمریکا سوگند یاد کرد.
عربستان فوریه گذشته ریما را به عنوان سفیر این کشور در آمریکا به جای شاهزاده «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» تعیین کرده بود. خالد بن سلمان نیز به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب شد.
ونزوئلا
اسپوتنیک:« نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، از دولت پرتغال خواست یک میلیارد و 700 میلیون دلار از منابع مالی ونزوئلا را که بلوکه کرده، آزاد کند.
مادورو گفت: ما این پول را برای خرید دارو و غذا می‌خواهیم. من از دولت پرتغال می‌خواهم تا این پول را آزاد کند. چرا آنها ما را بدون پول گذاشته‌اند، این پول برای ماست.
پاکستان
فارس: «اسد عمر» وزیر دارایی پاکستان، از قطعی شدن اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به پاکستان و امضای قرارداد اولیه در این زمینه خبر داد. وی افزود: وام دریافتی از صندوق بین‌المللی پول ، 6 الی هشت میلیارد دلار خواهد بود.وی مدعی شد: شرایط صندوق بین المللی پول برای پرداخت وام، سخت نیست و به مردم عادی فشار وارد نخواهد شد.کارشناسان مشکلات اقتصادی را بزرگترین چالش حزب حاکم پاکستان می‌دانند.
امارات
جروزالم پست: در بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا آمده است که چند فروند جنگنده آمریکایی از نوع«اف-35‌ای لایتنینگ » دوشنبه در پایگاه هوایی «الظفره» امارات مستقر شده‌اند. این پایگاه هوایی درشهر ابوظبی واقع ‌است. بر اساس این گزارش، همراه با این جنگنده‌ها ، گروه پشتیبانی و پرسنل فنی هنگ هوایی 388 آمریکا نیز وارد امارات شده‌اند.

نظر شما