شناسهٔ خبر: 32346874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بیرجند: صداقت از شاخص های دوران جوانی است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: صداقت از بهترین شاخصه های دوران جوانی است و باید در انسان نهادینه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از جوانان بیرجند به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان افزود: حضرت علی اکبر الگوی کامل رفتاری و عملی برای جوانان جامعه هستند و آن حضرت به خوبی و زیبایی مسیر حق را انتخاب کرده و به سعادت رسیده اند.
وی بیان کرد: جوانان سرمایه جامعه بشری هستند و دوران جوانی به عنوان ستون فقرات هر انسان یاد می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: البته آنچه گاهی در برخی جاها در مورد جوانی صحبت یا آنچه در ذهن برخی افراد تداعی می شود از جوانی به عنوان دوران نشاط و بروز احساسات یاد می شود، اما این گونه نیست و دوران جوانی از جمله دوران های ماندنی هر انسان است.
وی تصریح کرد: اگرچه انسان روزی پیر و مسن می شود، اما نهادینه سازی حق و حقیقت و اخلاقیات خوب در دوران جوانی در تمام ایام زندگی او و حتی در دوران پیری ماندگار است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی از جوانی به عنوان دوران شکوفایی و برومندی هر انسان یاد و اضافه کرد: جوانان سرمایه هایی برای خودشان و جامعه بشری هستند.
وی گفت: جوانان بیش از آنکه تحت تاثیر انواع و اقسام مسائل و جاذبه های دنیوی قرار گیرند در طبع جوانی خود بیشتر به دنبال حقایق هستند، وقتی انسان در دوران جوانی قدم های بزرگ در زمینه کمال، عقل و تزکیه خود بردارد تا آخر عمر از این سرمایه های جوانی بهره مند خواهد بود.
وی ادامه داد: جوان ها از مکرها، دروغ ها، حیله ها و سیاست بازی ها بدشان می آید به همین دلیل است که اعتراضات و انتظارات در دوران نوجوانی و جوانی بیشتر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جوانان باید برای کشف حقایق مطالعه کنند و به نتیجه برسند، نسبت به کشف حقایق التزام داشته باشند و تسلیم آن شوند.
وی با اشاره به اینکه امروز افسردگی و بیماری های روانی مانند برخی موارد دیگر از جمله تقلب، شرک، مواد مخدر از هدایای جامعه غربی به جامعه ما است تصریح کرد: اهل ایمان تحت تاثیر این گونه موارد قرار نمی گیرند چرا که آنان نقشه راه دارند و هیچ چیز مانع آنان برای رسیدن به کمال نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: امروز جوانان ما در یک دنیای وحشی و پست زندگی می کنند که دست آدم خوارها و افراد دیوانه افتاده است و در دنیا 2 جریان عدالت طلبی و تفکر لیبرالیسمی وجود دارد.
وی نماد دنیای عدالت طلبی را اربعین و قیام امام حسین (ع) خواند و گفت: همان موکب هایی که روزی در مسیر زائران پیاده امام حسین خدمت می کردند امروز در مناطق سیل زده در حال خدمت رسانی هستند.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: نماد تفکر لیبرالی ظلم و ظلمات است و جوانان باید در مسیر انقلاب محکم گام بردارند چرا که سرنوشت انقلاب الهی ما مشخص و ماندنی است.
7556*3028

نظر شما