شناسهٔ خبر: 32346871 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تاکید اتحادیه اروپا بر حاکمیت دمشق بر جولان

سد اروپا مقابل اشغالگری اسرائیل

اروپا بار دیگر استقلال نظر خود از امریکا را در مورد مسائل خاورمیانه و بویژه جولان اعلام کرد و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اروپا در سخنانی در پارلمان اروپا در پاسخ به نامه 37 نفر از وزیران خارجه و رهبران سابق اروپایی تأیید کرد: اتحادیه اروپا هرگز حاکمیت اسرائیل بر بلندی‎های جولان را به رسمیت نخواهد شناخت.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش یورو نیوز، فدریکا موگرینی که در ساعات پایانی روز سه‎شنبه در پارلمان اروپا سخن می‎گفت، با تأکید بر موضع اتحادیه اروپا در خصوص حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، خاطرنشان کرد، این موضعی است که بارها و بارها عنوان کرده‌ایم و در ادامه بیان داشت، تغییر مرزها با قدرت سیاسی امری بسیار خطرناک است.

سخنان موگرینی پاسخی بود به نامه 37 مسئول اروپایی از جمله گی ورهوفشتات، رئیس بلژیکی گروه اتحاد لیبرال‌ها و دموکرات‌ها برای اروپا که با ارسال نامه‌ای به موگرینی از وی خواسته بودند، موضع اتحادیه اروپا برای مقابله سیاسی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در خصوص بلندی‌های جولان را به‌طور رسمی اعلام کند.

مسئول سیاست خارجه اروپا در ادامه به این نکته اشاره کرد که اسرائیل و اسرائیلی‌ها همانند تشکیلات فلسطینی و فلسطینیان و نیز دولت امریکا و امریکایی‌ها دوستان و شرکای اتحادیه اروپا هستند، او در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد، پافشاری اروپا بر موضوع بلندی‌های جولان به این معنای دشمنی آنان با مخاطبانی که لحن خود را تغییر داده‌اند، نیست.

فدریکا موگرینی همچنین بار دیگر بر موضع اروپا در به رسمیت شناختن دو کشور فلسطینی و اسرائیلی تأکید کرد و یادآور شد اگر اتحادیه اروپا از راه حل دو کشوری انصراف دهد، برای خاورمیانه تبعات سنگینی خواهد داشت.

در همین رابطه جیسون گرینبلات، فرستاده رئیس جمهوری امریکا در امور صلح در غرب آسیا پس از آنکه ترامپ حاکمیت اسرائیل را بر جولان اشغالی رسماً اعلام کرد، با انتشار نقشه‌ جغرافیایی جدید که در آن جولان اشغالی سوریه بخشی از خاک فلسطین اشغالی معرفی شده است بار دیگر ادعای ریاست جمهوری امریکا را تأیید کرد.

دونالد ترامپ در روز 21 مارس در تصمیمی جنجالی و بحث برانگیز حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت./ روزنامه الکترونیکی ایران

کلمات کلیدی

جولان

حاکمیت دمشق

اتحادیه اروپا

نظر شما