شناسهٔ خبر: 32346861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم تشکیل شورای مشورتی جوانان در کیلان+ تصاویر

جوانان شهر کیلان در نشستی با مسؤولان بر لزوم تشکیل شورای مشورتی جوانان در این شهر تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، عصر امروز گردهمایی جوانان شهر کیلان و حومه با مسؤولان به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان در سالن همایش شورای اسلامی و شهرداری کیلان برگزار شد.

رئیس شورای فرهنگی و مذهبی شهر کیلان در ابتدای این گردهمایی اظهار کرد: واژه جوان پر معنا و مقدس بوده و روز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) به عنوان روز جوان، بسیار مبارک است.

*شعار «ما می‌توانیم» توسط جوانان در کیلان محقق شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر مسعودی افزود: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که راه طی شده از انقلاب، قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سمت آرمان‌های جمهوری اسلامی است و دنباله این مسیر با هوشیار و ابتکار عمل جوانان طی می‌شود.

وی گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برخی ائمه جمعه در سراسر کشور که سن و سالی از آن‌ها گذشته بود، استعفا دادند و جوانان جایگزین آن‌ها شدند و این اقدام بسیار شایسته‌ای بود.

رئیس شورای فرهنگی و مذهبی شهر کیلان تصریح کرد: هدف این همایش، ایجاد پیوند بین نسل گذشته و جدید است؛ پیوندی که انتقال تجربه پیشکسوتان را داشته باشیم؛ نسل امروز همان کسانی هستند که در لرستان و خوزستان در گِل و لای به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

مسعودی بیان کرد: شورای مشورتی جوانان باید در کیلان تشکیل و از ایده‌ها و طرح‌های جوانان برای توسعه کیلان استفاده شود؛ باید بتوان با ظرفیت نیروی جوانان، جمله امام راحل «ما می‌توانیم» را در کیلان محقق کنیم.

*جوانان عملکرد شورا را نقد سازنده کنند

عضو جوان شورای اسلامی شهر کیلان نیز در ادامه این گردهمایی، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: آینده از آن جوانان است؛ جوانانی که باید در آینده پست‌های اجرایی و نظارتی را به دست گیرند.

قاسم شیخی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مسؤولان را موظف به استفاده از نیروی عظیم جوانی کردند، افزود: رهبر انقلاب به پشتوانه نیروی عظیم جوانی و مدیریت حکیمانه خود انقلاب و نظام را از گزند مشکلات و توطئه‌های دشمنان عبور داده‌اند.

وی گفت: جوانان با دو بُعد قدرت تدبیر و ایمان می‌تواند مشکلات جامعه را حل کنند و اگر این دو بُعد هماهنگ عمل کنند، جوانان جامعه را به اوج خود می‌رسانند.

عضو شورای اسلامی شهر کیلان تأکید کرد: از جوانان شهر کیلان می‌خواهیم که عملکرد شورای اسلامی شهر را نقد کنند، اما نقد سازنده‌ای که خصیصه جوانی را به همراه داشته باشد؛ مطمئناً نقدی که خداوند متعال را در نظر داشته و کارشناسانه باشد، سازنده خواهد بود.

*تحویل زمین برای راه‌اندازی سوله صالحین به بسیج

سخنگوی شورای اسلامی شهر کیلان هم با اشاره به اینکه اعضای این شورا با تمام توان به عنوان خادمان مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر کیلان بیشتر از آنچه در قانون برابر شورا تعریف شده، برای خدمت به مردم وقت می‌گذارد و تلاش می‌کند.

سیداصغر میر‌علی‌نقی با بیان اینکه راحت‌ترین شورای کشور را شهر تهران دارد، بیان کرد: شهرهای کوچک با توجه به اینکه همه نسبت به یکدیگر شناخت دارند، شوراها باید با تعهد و اخلاق بیشتری به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی در خصوص احداث سوله صالحین در شهر کیلان گفت: مسؤولان وقت کیلان قطعه زمینی را جهت احداث سوله صالحین به ناحیه مقاومت بسیج واگذار کردند و قرار بوده که این سوله توسط این ناحیه راه‌اندازی شود که هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

*کاهش جمعیت؛ یکی از مشکلات عدم راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی کیلان

سخنگوی شورای اسلامی شهر کیلان درباره مانع‌های ایجاد شده در این شهر برای جلوگیری از تردد کامیون‌ها تصریح کرد: در این زمینه، خیابان مطهری شهر کیلان مرکز تردد کامیون‌ها و سبب اختلال در آسایش شهروندان محلات این شهر شده بود که اگر راهکار بهتری در این خصوص ارائه شود، حتماً رسیدگی و بررسی می‌شود.

میر‌علی‌نقی بیان کرد: در ارتباط با موضوع عدم بهره‌برداری ساختمان جدید درمانگاه شبانه‌روزی کیلان، یکی از مشکلات موجود کاهش جمعیت در این شهر است؛ اغلب شهرها در زمان سرشماری جمعیت به جز کیلان، افزایش داشته‌اند و بسیاری از شهروندان آمار خود را به ثبت نرسانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از همه کسانی که شرایط پیمانکاری دارند، دعوت می‌شود که برای اجرای پروژه‌ها، حوزه خدمات شهری و ... شرکت کنند.

به گزارش فارس؛ برخی از جوانان شهر کیلان نیز در پایان به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند و خواستار توجه هرچه بیشتر به جوانان و تشکیل شورای مشورتی جوانان در این شهر شدند.

کیلان در جنوب شرقی شهرستان دماوند و در فاصله 70 کیلومتری از پایتخت واقع شده و شهر مرز بین استان‌های تهران و سمنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/67015/

نظر شما