شناسهٔ خبر: 32346707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات پمپئو: آنکه باید تغییر ماهیت دهد آمریکاست

ابنا

مخالفت‌های فزاینده جامعه بین المللی نسبت به رفتار‌ها و اقدامات خلاف قوانین بین المللی، تغییر ماهیت رژیم آمریکا را تبدیل به یک مطالبه جهانی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران گفت: آنکه باید تغییر ماهیت دهد رژیم آمریکا است نه ایران؛ مخالفت‌های فزاینده جامعه بین المللی نسبت به رفتار‌ها و اقدامات خلاف قوانین بین المللی، تغییر ماهیت رژیم آمریکا را تبدیل به یک مطالبه جهانی کرده است.

آقای «سید عباس موسوی» در واکنش به سخنان «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تلاش این کشور برای «تغییر ماهیت جمهوری اسلامی ایران» گفت: خوشبختانه هر چه زمان می‌گذرد سران رژیم کنونی آمریکا منویات خود را بهتر و بیشتر از پیشینیان شان بروز می‌دهند و از تغییر رفتار به تغییر نظام و هم اکنون به تغییر ماهیت جمهوری اسلامی ایران اذعان می‌کنند؛ اما آنکه باید تغییر ماهیت دهد رژیم آمریکا است نه ایران.

وی تأکید کرد: مخالفت‌های فزاینده جامعه بین المللی نسبت به رفتار‌ها و اقدامات خلاف قوانین بین المللی، تغییر ماهیت رژیم آمریکا را تبدیل به یک مطالبه جهانی کرده است.

موسوی تصریح کرد: رژیم آمریکا با توسل به تروریسم اقتصادی و قلدری، تجارت آزاد جهانی را به گروگان گرفته و دولت‌ها را تهدید می‌کند که براساس خواسته‌ها و سیاست‌های نامشروع این کشور عمل کنند، میلیارد‌ها دلار سلاح مرگبار برای قتل عام غیر نظامیان به خاورمیانه و منطقه خلیج فارس صادر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این رژیم از اجرای عدالت در مورد جنایتکاران جنگی و قاتلین خبرنگاران ممانعت کرده و آن‌ها را تحت چتر حمایتی خود قرار می‌دهد، به محیط زیست و حقوق بشر و ارزش‌های جامعه بین المللی و حقوق بین الملل احترام نمی‌گذارد و به صورت روزانه در حال تهدید نظم، صلح و ثبات بین المللی است، باید تغییر ماهیت دهد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (۲۷ فروردین) در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه «A&M» تگزاس، با تکرار ادعا‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما در حال اعمال فشار حداکثری هستیم تا اصل ماهیت جمهوری اسلامی ایران را تغییر داده و اطمینان حاصل کنیم که این رژیم، به کلام ساده مانند یک کشور نرمال رفتار می‌کند و اقدام به گسترش ترور در سراسر دنیا نمی‌کند.»

پمپئو ایران را تهدید در برابر صلح منطقه غرب آسیا دانست و مدعی شد که ایران «بزرگترین حامی تروریسم» در منطقه است.

...........................
پایان پیام/ 101

نظر شما